'Philips natuurlijk': consumentencampagne over product superioriteit

23/04/2009 08:52

Philips Electronics Nederland B.V.

Een volledig geïntegreerde campagne met 4000 werknemers op de In-Store Excellence Day in 36 landen. Consumenten testen het zelf op 8 en 9 mei.

Philips Consumer Lifestyle heeft vandaag een unieke wereldwijde consumentencampagne aangekondigd om zijn productsuperioriteit ten opzichte van de concurrentie aan te tonen. Deze intensieve mediacampagne op wereldwijd niveau speelt in op de behoefte van de consument aan producten met een betere prestatie en duurzaamheid, vooral in moeilijke economische tijden. Met de campagne wil Philips rechtstreeks haar consumenten bereiken en betrekken, via een intense mediacampagne op tv, internet, in de bladen en met pr-acties. Doel van deze overkoepelende campagne, is met opvallende advertenties en concurrerende vergelijkingen aan te tonen dat het Philipsmerk de beste keuze is voor de consument. Zowel de producten én de activiteiten van Philips Consumer Lifestyle zijn verenigd rond één ondubbelzinnige boodschap, 'Philips, natuurlijk'.

Parallel aan de mediacampagne zullen meer dan 4.000 werknemers van Philips vandaag in 36 landen wereldwijd deelnemen. Ze zullen meer dan 10.000 winkels bezoeken om de boodschap 'Philips, natuurlijk' uit te dragen ter gelegenheid van de Philips In-Store Excellence Day op 23 april 2009. In teamverband zullen ze in de winkels creatief en spraakmakend Point-of-Sale materiaal leveren dat dezelfde campagneslogan uitdraagt die ook op de stickers op de Philips producten staat. Diezelfde dag zullen ook winkelpromoties en andere activiteiten georganiseerd worden in onder meer China, India, Italië, Rusland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden.

Bij de aankondiging van de campagnelancering verklaarde Joop Rijsterborgh, Algemeen Directeur Philips Consumer Lifestyle Benelux: "Philips is trots op zijn reputatie als leverancier van kwalitatieve en zinvolle innovaties voor de consument. In het huidige economische klimaat hecht de consument nog meer belang aan waarde voor hun geld bij de aankoop van een product. Deze campagne zal dan ook onze leiderschapspositie als leverancier van producten met superieure prestaties versterken, een positie die overigens bevestigd wordt door onafhankelijke blinde tests door GfK bij het grote publiek én door de consument zelf."

"Consumenten willen er zeker van zijn dat ze de juiste investering maken; onze campagne speelt daar op in en bevestigd onze belofte om de beste oplossingen te bieden, met producten die beter presteren dan concurrerende producten," aldus Rijsterborgh.

Naast de acties in de winkels en de intensieve geïntegreerde mediacampagne, zullen consumenten van zeven Europese steden in speciaal daarvoor ontwikkelde testzones uitgenodigd worden. In deze testzones kunnen zij deelnemen aan blinde testen van Philips producten ten opzichte van de meest gelijkwaardige producten van de concurrentie.

Stockholm geeft de aftrap in april, gevolgd door Zweden, Nederland, België, Spanje, Italië en Polen, en Parijs sluit medio juni het rijtje af. De consumenten zullen producten kunnen testen uit het volledige Consumer Lifestyle product aanbod van Philips, varierend van televisies tot stofzuigers, digitale fotolijsten, GoGear digitale audioproducten en mp3-spelers, draadloze hoofdtelefoons, thuisbioscoopsystemen en andere producten. Op een speciale Philips online testzone kunnen films bekeken worden die onder meer door de gebruikers zelf gemaakt zijn, om te laten zien wat er in de testzones gebeurt en zo deze ervaring met anderen te delen.

Meer informatie over de Philips In-Store Excellence Day en de Philips Testing Teams is vanaf 24 April te vinden op www.philips.com/natuurlijk

Over de onafhankelijke tests:

De consumententests, die volledig door GfK geleid werden, vonden plaats van 13 tot 31 maart 2009, in een onafhankelijke studio in Frankfurt (Duitsland). In totaal werden 5 belangrijke productcategorieën getest waarbij de respondenten 2 of 3 categorieën moesten beoordelen. 550 consumenten namen deel aan deze tests.





http://www.philips.com/ofcourse

http://www.philips.com