VU medisch centrum

Geveldoek verdwijnt weer

7 mei 2009

Het geveldoek van VUmc is verdwenen. Het doek, dat ruim een jaar de gevel heeft gesierd, is vorig jaar in april opgehangen. Medewerkers van VUmc die het beeld sierden, blikken terug op hun periode van roem. Het geveldoek met de slogan van VUmc 'Kennis maakt ons beter' was opgehangen als veiligheidsmaatregel tijdens het renoveren van de voorgevel. VUmc mocht het geveldoek inzetten voor promotie, vandaar dat een levensgrote foto en de slogan een jaar lang de bezoekers tegemoet straalde.
Eerder dan het geveldoek waren er de draaideurstickers en het intranet. Het beeld, waarop een leidinggevend verpleegkundige, een oncologisch specialist, een stafmedewerker en een student bijeen staan, diende dan ook een breder doel dan het tooien van de gevel alleen. De vier medewerkers waren gevraagd om de arbeidsmarktcommunicatie van VUmc te ondersteunen.

Zo weer opnieuw
Tweedejaarsstudent Joshua Picauly: "In eerste instantie zou de foto alleen op de deurstickers en het intranet komen te staan. Later bleek dat we ook op de gevel kwamen en nog later zelfs op een bus in Amstelveen." En al vond Picauly het jammer dat dit laatste niet met hen was overlegd, hij vond het al met al heel leuk. "Ik heb er heel veel reacties op gehad. Zelfs op vakantie kwam er iemand naar mij toe die vroeg of ik dat was, die op de foto aan de gevel van VUmc hing." Stafmedewerker zorgadministratie Dammes van der Weiden: "We stonden met die foto al enige tijd op intranet en de draaideuren en vorig jaar kwam het geveldoek erbij. Vooral in het begin waren er veel reacties. Niet alleen in de lift van VUmc, ook op de voetbalclub kreeg ik opmerkingen." Eigenlijk alleen maar positief, zegt Van der Weiden. Hij zou het dan ook zo weer opnieuw doen.

Leidinggevende zorgeenheid neurochirurgie/orthopedie Natasja Buitenhuis was redelijk geschokt toen zij zichzelf zo groot zag hangen aan de gevel. "Ik was er niet op voorbereid, maar alles went en na een tijdje zag ik het niet meer. Wat van alle reacties die ik kreeg wel heel leuk was, is dat mensen het waarderen dat we niet van een reclamebureau afkomstig waren, maar dat er echte medewerkers op de foto stonden."

Ellen Kleverlaan

bron: Tracer