Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

5 mei 2009

betreft: het Zachte G Event voor de creatieve industrie van Limburg

Aanstaande vrijdag, 8 mei, vindt het eerste Zachte G Event plaats in Constructiewerkplaats Schmitz te Heerlen. Het belooft een inspirerende dag te worden met meer dan genoeg input voor iedereen en een hoog aantal bezoekers.

Het event biedt uitdagende workshops en een podium voor creatief talent en wil vooral met inspirerende keynotes het zelfbewustzijn van de kunstenaar in Limburg versterken. Limburgse kunst en design hebben een eigen gezicht en de creatieve industrie moet daar mee naar buiten treden. Zachte G biedt daarom een platform en is tegelijkertijd facilitator.

Op het event zelf komt Martin Heylen (Man bijt Hond / Woestijnvis) vertellen over zijn ervaring met deuren die voor je neus worden dichtgeslagen en Daan Roosegaarde (Studio Roosegaarde) zoekt met zijn kunstwerken de grenzen op tussen de e-cultuur en kunst. Aan het begin van de dag zullen de deelnemers een caffeïneshot krijgen met 60 Minutes of Zuivere Koffie, later leren hoe ze creatief kunnen zijn zonder hun ziel te verkopen en nog veel meer, ook zullen gespecialiseerde adviseurs van de Kamer van Koophandel met tips paraat staan voor startende ondernemers. Journalist Theo Ploeg (OOR, Glamcult, cut-up magazine) zal de verschillende onderdelen aan elkaar praten. En dan als finale spetterende afsluiter, de Nederlandse band Roosbeef.

Zachte G in de praktijk
In twee jaar tijd is de webcommunity Zachte G uitgegroeid tot een levendige gemeenschap van creatieve ondernemers, ontwerpers en kunstenaars. Ook heeft Zachte G haar best gedaan om de zichtbaarheid van haar leden te vergroten met pitches, vacatures en profielen. Zachte G TV voorziet haar kijkers van relevant en prikkelende informatie door met creatievelingen uit de regio te praten of de discussie rond Maastricht Culturele Hoofdstad 2018 aan te zwengelen.

Belangrijkste nieuwkomer is de Zachte G Webshop die op 8 mei tijdens het Event online gaat. In deze webwinkel zullen producten van Limburgse kunstenaars en ontwerpers worden verkocht. Op die manier wordt er een internationale(re) en dus grotere markt aangeboord dan alleen die van de provincie Limburg.

Het gratis toegankelijke event wordt georganiseerd door Zachte G en een negental partners die ook inhoudelijk bijdragen aan het programma op 8 mei 2009. Voor meer informatie over het Zachte G Event: www.letsgetphysical.eu

Zie ook:
Zachte G www.zachteg.nl
Zachte G TV www.zachteg.tv
Zachte G Shop www.DutchbutnotfromHolland.eu

----------


Ingezonden persbericht