Ingezonden persbericht


Persbericht

Stichting Consumentenlijn Telemarketing (SCT): Klachtenstroom constant

Leidschendam, 8 mei 2009 Uit de maandelijkse monitoring van Stichting Consumentenlijn Telemarketing blijkt dat er in het eerste kwartaal van 2009 een lichte stijging te zien is in het aantal klachten ten opzichte van het laatste kwartaal van 2008.

''Dat heeft voornamelijk te maken met de media-aandacht rond het onderwerp telemarketing van de afgelopen tijd '' aldus Herman Nieuwenhuis van SCT. In april nam het aantal klachten weer af met 30% ten opzichte van maart. Ook is er ook een verandering te zien in het type klacht. Consumenten klagen minder over onheuse bejegening, en de klacht dat men gebeld wordt ondanks dat men staat ingeschreven bij Infofilter wint wat terrein.

De Consumentenlijn Telemarketing (de informatie- en klachtenlijn) is een initiatief van het Nederlands bedrijfsleven dat gebruik maakt van telemarketing en de facilitaire callcenters, verenigd in de WGCC.

Nadere informatie voor de pers:
Herman Nieuwenhuis
06 53 58 60 57

Stichting Consumentenlijn Telemarketing (0900-2442442) Postbus 262
2260 AG Leidschendam
www.telemarketinglijn.nl