Bakcell herziet identiteit om concurrentie achter zich te laten 13/05/2009 08:53

PR Newswire

BAKU, Azerbeidzjan, May 13 /PRNewswire/ -- Op 13 mei 2009 zal Bakcell een baanbrekende nieuwe identiteit onthullen die het mobiele telecommunicatiebedrijf stevig aan de leiding van de groeiende mobiele telefoonmarkt van Azerbeidzjan zal brengen.

De basis voor het vernieuwde merk wordt gevormd door de nationale trots van Azerbeidzjan, toegevoegde waarde voor de klant en een progressieve houding. Al deze elementen zullen bijdragen tot de vorming van een krachtig platform voor verdere merkinnovaties.

De landelijke operatie ter vernieuwing van het merk wordt ondersteund door een marketing- en advertentiecampagne van meerdere miljoenen dollars en omvat een nieuwe website en advertenties op televisie en radio, in de pers en via e-mail en sms. De nieuwe positie van het merk, die wordt teruggevonden in al het marketingmateriaal, zal tevens onder de aandacht van de klant worden gebracht door middel van de herinrichting van meer dan 200 winkels en speciale servicecentra.

De merkvernieuwing is het vervolg op een reeks strategische stappen, waaronder ook een uitgebreide investering in het netwerk, de ontwikkeling van nieuwe technologieën en diensten ten behoeve van de klant, en de uitbreiding van GSM-diensten door een overeenkomst met een Nokia Siemens Network-leverancier waarbij miljoenen Amerikaanse dollars aan apparatuur aangeschaft zal worden. Al deze stappen dienen ertoe het aanbod van Bakcell te versterken en haar marktaandeel te vergroten.

Algemeen directrice Ineke Botter benadrukt: "De klant moet ervan worden overtuigd dat Bakcell het merk is dat de meeste waar voor zijn geld biedt, zowel voor zichzelf als voor zijn gezin. Dit willen we bereiken door voortdurende innovatie, het bieden van de beste klantenservice en
-ondersteuning, en door telkens weer de grootste toegankelijkheid te bieden."

Ze voegt toe: "We willen Bakcell de leider binnen de branche maken door de nadruk te leggen op constante vooruitgang, en tegelijkertijd vast te houden aan de traditionele waarden van gezin, gemeenschap en land."

Bakcell heeft bij het vaststellen van de essentie van het merk, creatieve positionering, winkelconcepten en merkimplementatie samengewerkt met Gyro International, een vooraanstaand internationaal merkvormingsbedrijf.

Bakcell, opgericht in maart 1994, is een van de grootste investeerders in de Azerbeidzjaanse markt, dankzij haar grootschalige investeringen in de plaatselijke economie. Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.bakcell.com

Opmerking aan redacteuren:

Bakcell is het eerste bedrijf dat mobiele communicatiediensten levert in Azerbeidzjan. Bakcell was een van de eerste grote investeerders in Azerbeidzjan en blijft investeren om de communicatiediensten in het land verder te verbeteren. In 2008 bedroeg de omzet ruim US$ 210 miljoen, hetgeen een groei van 50% betekende ten opzichte van het jaar daarvoor. Bakcell blijft zich ervoor inzetten haar klanten verspreid over het gehele land communicatiediensten van superieure kwaliteit te leveren. Het netwerk van Bakcell beslaat nu meer dan 88% van de bevolking en 80% van het oppervlak van Azerbeidzjan.

Afbeeldingen:


1. Algemeen directrice - Ineke Botter

2. Het nieuwe logo van Bakcell

Voor meer informatie of het maken van een afspraak voor een interview met algemeen directrice van Bakcell, Ineke Botter, kunt u contact opnemen met de PR-vertegenwoordiger:

Jo Ferrier
Telefoon +44-7894-937-516
E-mail jo.ferrier@gyrohsr.com

of

Helen Carroll
Telefoon +44-7738-321-597
E-mail helen.carroll@gyrohsr.com

Voor meer informatie of het maken van een afspraak voor een interview met Ineke Botter kunt u contact opnemen met de PR-vertegenwoordiger: Jo Ferrier, telefoon +44-7894-937-516, e-mail jo.ferrier@gyroHSR.com of Helen Carroll, Telefoon +44-7738-321-597, E-mail helen.carroll@gyrohsr.com






-