Ingezonden persbericht


3Com lanceert nieuw partnerprogramma voor wereldwijde distributie H3C-productlijn

Enterprise-markt vraagt om ander soort partners

Maarssen, 13 mei 2009 - 3Com lanceert een nieuw channelpartnerprogramma dat gericht is op zijn nieuwe H3C-productportfolio van netwerkoplossingen voor de grootzakelijke markt. Het H3C-portfolio biedt kanaalpartners nieuwe marktmogelijkheden bij het inspelen op de klantbehoefte naar breed inzetbare, bewezen datacommunicatieoplossingen.

3Com heeft inmiddels de eerste geautoriseerde H3C Enterprise Partners in de EMEA-regio benoemd. Dat zijn BT France, Datcom en Lefatshe. Nederlandse partners zullen de komende weken volgen.

"Het H3C-portfolio is de eerste nieuwe oplossing voor de wereldwijde zakelijke markt sinds lange tijd. De prijs/prestatieverhouding van het portfolio is de onderscheidende factor", zegt Bart Ankoné, Directeur Benelux van 3Com. "De tijd is rijp voor een nieuw wereldwijd aanbod van netwerkproducten voor de zakelijke markt. 3Com wil daarbij samenwerken met bedrijven die onze doelstelling delen om het hoge serviceniveau te bieden dat grote bedrijven mogen verwachten van hun netwerkleveranciers. Het programma is ontwikkeld om wereldwijd opererende bedrijven te helpen bij het realiseren van de voordelen van de H3C-oplossingen. Tegelijkertijd creëren we nieuwe omzetmogelijkheden voor 3Com en onze partners."

Om de noodzakelijke expertise in verkoop en ondersteuning te garanderen, heeft 3Com een autorisatieproces ontwikkeld. H3C Enterprise Partners zijn daardoor in staat om grote bedrijven te adviseren. Zij hebben ruime ervaring in het bieden van hoogwaardige oplossingen. Het programma voorziet in hogere marges voor deze partners.

Het nieuwe autorisatieprogramma richt zich op VAR's en systems integrators met grootzakelijke klanten die zoeken naar maximale waarde tegen de laagst mogelijke total cost of ownership. De partners werken nauw samen met de verkoopafdelingen van 3Com om zo snel te reageren op klantvragen.

Het nieuwe H3C-autorisatieprogramma is aanvullend op het bestaande 3Com Focus Partner-programma. Dit programma blijft ongewijzigd en biedt toegang tot alle 3Com-producten van dit moment en die in de toekomst.

Over 3Com

3Com Corporation is met een omzet van 1,3 miljard dollar een wereldwijde speler in netwerkoplossingen met een optimale prijs/prestatieverhouding. 3Com kent drie wereldwijde merken, H3C, 3Com en TippingPoint. Het H3C-enterpriseportfolio is marktleider in China. Het omvat producten voor de randen van het netwerk tot aan het datacenter. TippingPoint biedt intrusion prevention-systemen en oplossingen voor toegangscontrole. Alle 3Com-producten bieden hoge prestaties en optimale bescherming van applicaties en infrastructuren.

Kijk voor meer informatie op www.3com.nl of op www.3com.com/pressbox.



Ingezonden persbericht