Ingezonden persbericht


Persbericht

13 mei, 2009

Avanade brengt nieuw applicatiepakket uit voor media- en entertainmentbedrijven

~ Pakket helpt bij verlagen van kosten en verhogen van winst ~

Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, introduceert een kant en klare applicatie voor media- en entertainmentbedrijven: Avanade Integrated Supply Chain Management for Media, gebaseerd op Microsoft Dynamics AX(TM). Dit bedrijfssysteem automatiseert media supply chain management voor bedrijven. De oplossing helpt mediabedrijven bij het beheren van productieprojecten, banen, diensten en beschikbare middelen van planning en productie tot levering en betaling.

Mediabedrijven staan onder toenemende druk om nieuwe digitale kanalen te bedienen en mediaoperaties te moderniseren. Bij de meeste organisaties kunnen zelfontwikkelde en oudere applicaties de digitale wensen van nieuwe diensten, distributiekanalen of bedrijfsmodellen niet aan zonder dure updates uit te voeren. Avanade heeft samen met Accenture, Microsoft en een aantal gerenommeerde mediabedrijven een oplossing ontwikkeld voor de belangrijkste uitdagingen in de hedendaagse digitale mediaomgeving.

"De industrie moet veranderen en het is overduidelijk dat werken in clusters de winstgroei tegengaat", Jos van der Lee, business development executive bij Avanade Nederland. "Dankzij Avanade Integrated Supply Chain Management for Media staan werknemers, processen, systemen en informatie met elkaar in verbinding. Het automatiseren van terugkerende en handmatige processen geeft meer inzicht in de supply chain, helpt bedrijven bij het nemen van beslissingen en geeft hen het vertrouwen om nieuwe kansen aan te grijpen en de winst te verhogen."

Achter de oplossing schuilt Avanade's ervaring in de ontwikkeling van meer dan 400 Microsoft gebaseerde oplossingen voor grote (post)productie- en distributiehuizen over de hele wereld. Studio 100, een Belgisch familie entertainmentbedrijf, gebruikt het systeem bijvoorbeeld voor het beheren van productieprojecten, licentierechten en royalty's. "Het aanbod van Avanade gaf meer flexibiliteit dan welke andere oplossing op de markt", zegt Koen Peeters, CFO bij Studio 100. "De modulaire inzet van de oplossing leverde ons al snel waarde op en het project bleef binnen budget."

Avanade Integrated Supply Chain Management for Media:
* Verwijdert organisatorische grenzen en verhoogt de snelheid, productiviteit en kwaliteit van mediaproducties;
* Beschikt over een unified business operations-systeem om projectmonitoring te begeleiden en vermindert de tijd en kosten die vereist zijn om branded content naar het publiek te brengen;
* Maakt zaken inzichtelijk voor het nemen van strategische beslissingen;
* Maakt waardevolle kennis beschikbaar en brengt werknemers met elkaar in contact om deze kennis uit te wisselen;
* Creëert een basis waar aanpassingen snel intern verwerkt kunnen worden, zonder de hulp van buitenstaanders;
* Maximaliseert de leveringscapaciteit en verspreidt branded content in meerdere formaten die rekening houden met kosten;
* Vereenvoudigt de IT-omgeving en vermindert de kosten van IT-infrastructuur en beheer.

"Mediabedrijven hebben hun productiecontent-processen en -systemen voorzien van nieuwe tools om zo een digitale end-to-end media supply chain te creëren", zegt David Wolf, senior executive. "Echter, de onderliggende systemen voor bedrijfsactiviteiten en resource-planning kunnen de snelheid vaak niet bijhouden waardoor bedrijven geen volledige controle hebben over de toenemende hoeveelheid digitale kanalen. In het huidige veranderende medialandschap kunnen klanten het zich niet veroorloven om kansen te missen die efficiency van de supply chain verbeteren, de reikwijdte vergroten of kosten besparen."

"Door het Microsoft Dynamics-platform kunnen bedrijven zich aansluiten op een ecosysteem met meer dan 200 gecertificeerde ISV-oplossingen", zegt Hal Howard, general manager Dynamics product development bij Microsoft. "Enkele oplossingen zijn bijvoorbeeld IP-rechten- en royalty-beheer, samenstellen van broadcast-programma's en verkoopbeheer van reclameruimte. Met dit platform biedt Avanade mediabedrijven de mogelijkheid om gebruik te maken van branche-specifieke functionaliteiten. De combinatie van Microsoft, Avanade en Accenture geeft klanten nieuwe zekerheid voor hun zakelijke basis-tools."

(574 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Avanade via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=13

Over Avanade
Avanade biedt zakelijke technologiediensten die inzicht, innovatie en expertise van Microsoft-technologieën met elkaar verbinden. Hiermee helpt de organisatie klanten om de gewenste resultaten te behalen. Avanade's diensten en oplossingen verbeteren performance, productiviteit en verkoop bij organisaties in iedere markt. De organisatie biedt Microsoft-expertise via een wereldwijd netwerk van consultants. Daarnaast heeft Avanade de juiste mix van onshore, offshore en nearshore vaardigheden, zodat het bedrijf de juiste resultaten sneller, tegen lagere kosten en met minder risico kan aanbieden. Avanade is in 2000 opgericht door Accenture en Microsoft Corporation. Daarnaast is Accenture voor het merendeel eigenaar van Avanade. Er werken ruim 9.000 professionals voor Avanade in meer dan 20 landen wereldwijd. Voor meer informatie kijk op: www.avanade.com/

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: 0031 40 266 1130
E-mail: avanadebenelux@octanepr.com

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com