Introductie Myfeedio Matrix; etalagemanagement nieuwe stijl


ROCKANJE, 20090513 -- Myfeedio introduceert een digitaal etalagesysteem dat de papieren etalages bij makelaars, uitzendbureaus en reisbureaus moet gaan vervangen. Dit systeem bestaat uit meerdere digitale schermen die snel rouleren in hun aanbod. Het is dus wezenlijk anders van opzet dan de digitale diapresentatie met één scherm, waar de passant moet wachten om het volgende aanbod te kunnen zien. Naast het gemak brengt het nieuwe systeem volgens oprichter van het bedrijf Etienne van der Kuy ook een besparing met zich mee.

Het systeem bestaat uit een fraaie gietijzeren voet en een gepatenteerde aluminium zuil. Aan deze zuil worden zeer eenvoudig tot 6 LCD-schermen met draadloze mediaspelers (WLAN) bevestigd. Dankzij de zelfdragende constructie hoeft er dus niet te worden geïnstalleerd. Het systeem heeft slechts één netstekker dankzij een geïntegreerde rail in de zuil voor de centrale stroomvoorziening.

Myfeedio Matrix communiceert via het internet met de server van Myfeedio waarop de klanten tevens zelf de schermen kunnen opmaken en beheren. De grote kracht van het systeem bestaat uit de mogelijkheid om gestandaardiseerde XML/XSD files uit de databases van de klant te koppelen aan de schermen in de huisstijl van de klant. Hierdoor heeft de klant altijd het meest recente aanbod van woningen, vacatures en reisaanbiedingen in de etalage beschikbaar.

Traditionele etalage presentatiesystemen zijn onderhoudsgevoelig en geven een onrustig etalagebeeld. Passanten zijn echter dankzij het riante aanbod (tot wel 100 A4-tjes) wel in staat om in een paar seconden het voor hun interessante aanbod te bekijken. Daarom bestaat het Myfeedio Matrix systeem uit meerdere digitale schermen die snel rouleren in hun aanbod.

Het introductiemoment van het Myfeedio Matrix systeem is wellicht niet gelukkig gezien de beoogde doelgroepen. Toch denkt oprichter en eigenaar Etienne van der Kuy dat bedrijven naast het gemak en uitstraling ook de besparingskant van het systeem zullen zien. "Marketingafdelingen zien een accurate en consistente uitstraling van de etalage als voordeel. Men is ook niet meer afhankelijk van de medewerker op de vestiging om tijdig de juiste A4 printjes te plaatsen" aldus van der Kuy.