Femme X wil mannen tot denken aanzetten


AMSTERDAM, 20090514 -- Femme X lanceert het eerste online vrouwenmagazine dat enkel toegankelijk is voor vrouwen. Mannen worden de toegang ontzegd.

Het doel achter deze actie is mannen er op te wijzen dat ze vaak niet weten wat volwassen vrouwen willen. Uit een onderzoek van het toonaangevende Britse reclamebureau Saatchi & Saatchi blijkt dat producenten niet genoeg rekening houden met de behoeften van vrouwen tussen de 24 - 45.

Marketeers hebben vaak het beeld dat vrouwen zich uitsluitend omringen met roze gadgets en andere roze items. Er worden speciale productlijnen voor vrouwen gelanceerd waarbij het enige onderscheidende eraan de kleur roze is. Meer dan de helft van de vrouwenbevolking kan zich totaal niet identificeren met de eindeloze stroom aan zuurstokroze tot babyroze producten.

Femme X wil deze kloof overbruggen door het lanceren van een online vrouwenmagazine met punch. Het magazine, met haar Marlies Dekkers-achtige uitstraling, is een ontmoetingsplaats voor vrije geesten die niet in het `roze' hokje geplaatst willen worden.

Femme X staat voor sterke verhalen en creatieve concepten voor uitgesproken vrouwen. Eigentijds en eigenwijs brengt Femme X aansprekende nieuws items en prikkelende ideeën op het gebied van creativiteit, originaliteit en ondernemerschap voor deze groep creatieve vrouwen met ballen.

Voornamelijk korte interviews -en items met bekende maar ook onbekende Nederlandse en buitenlandse ontwerpers, kunstenaars, architecten, vrouwelijke ondernemers en creatieve visionairs.

Daarnaast kunnen creatieve lezers hun persoonlijke kant laten zien door zelf de inhoud van het magazine te bepalen, schrijven en uiteindelijk co-creëren. Door een profiel op de site aan te maken kun je als Femme X reporter zelf een actieve rol spelen in het maken van het blad.





Ingezonden persbericht