Woonbond


28-05-2009

Campagne en nieuwe website huurcommissie

In het kader van een landelijke campagne om haar naamsbekendheid te vergroten heeft de huurcommissie ook een volledig nieuwe website gelanceerd. Op de homepage van www.huurcommissie.nl kunnen huurders en verhuurders nu meteen kiezen voor een huurprijs-, servicekosten- of onderhoudscheck.

Afhankelijk van het probleem dat bezoekers van de nieuwe website aanvinken en de kenmerken van de situatie adviseert de site de huurder wat die het beste kan doen, bijvoorbeeld van (eerst) contact opnemen met de verhuurder tot het direct starten van een procedure. De daarvoor benodigde formulieren zijn van de site te downloaden, net als tal van ander nuttig informatiemateriaal.
De compleet vernieuwde website is onderdeel van de landelijke campagne Met de huurcommissie heb je een punt. Met advertenties en spotjes in tal van media onder meer in gratis dagbladen als Metro wil de huurcommissie haar naamsbekendheid vergroten en duidelijk maken bij welke geschillen huurder en verhuurder een beroep op de huurcommissie kunnen doen. De conflicten waarin de huurcommissie uitspraak kan doen betreffen de huurprijs de huurder vindt die bijvoorbeeld te hoog omdat er ernstige gebreken in de woning zijn - en de servicekosten de verhuurder vindt bijvoorbeeld dat de huurder moet bijbetalen en dat het voorschot omhoog moet, maar de huurder heeft geen of een onduidelijke afrekening ontvangen en ziet niet in waarom. Vorig jaar behandelde de huurcommissie ruim 12.000 zaken.