Fashion Against Aids collectie H&M 28 mei 2009 - Fashionretailer H&M komt met een exclusieve collectie waarvan 25 procent ten goede komt aan de bestrijding van aids. Ook deelt het bedrijf gratis condooms uit.

H&M wil de strijd tegen aids aanbinden met een campagne op het Leidseplein in Amsterdam. Exploitant JCDecaux heeft een deel van haar abri's van 27 mei tot en met 3 juni volledig beschikbaar gesteld aan de modefoto's van H&M.

Op de posters showen artiesten als Katy Perry, N.E.R.D. en Estelle de nieuwe Fashion Against Aids collectie van H&M. 25 Pct van de opbrengst van deze kledinglijn gaat naar hiv/aids preventieprojecten van Designers Against Aids, UNFPA, MTV's Staying Alive Foundation en YouthAids.

Daarnaast gingen medewerkers van H&M woensdag de straat op om condooms te verstrekken. Dit gebeurt rond de abri op het Leidseplein. Ook zijn de lijsten rondom de reclameposters volgeplakt met pakjes Durex condooms.

`Het gratis verstrekken van condooms is een ludieke manier om onze Fashion Against Aids campagne te ondersteunen en om de boodschap van veilige seks onder de aandacht te brengen', zegt Annet Feenstra, marketingmanager H&M Nederland. Ze meldt ook dat bij dezelfde actie vorig jaar 90 pct van de collectie binnen een maand was uitverkocht. Er werd uiteindelijk 1,5 miljoen euro ingezameld voor hiv/aids preventieprojecten.