Brussels Airlines waarschuwt passagiers voor wachttijden op Brussels Airport
maandag 18 mei 2009
Als gevolg van strengere veiligheidscontroles op Brussels Airport
raadt Brussels Airlines haar passagiers aan om tijdig naar de
luchthaven te komen. Bovendien zullen de wachttijden ook nog eens
worden aangedikt door de verwachte toename van het aantal reizigers
tijdens de komende weken.
Brussels Airport heeft recent strengere veiligheidscontroles ingevoerd
bij de ingang van de terminals. Deze maatregelen die een verhoogde
veiligheid van de passagiers beogen, veroorzaken echter ook extra
wachttijden bij de veiligheidscontroles.
Bovendien verwacht de luchtvaartmaatschappij een sterke toename van
het aantal passagiers tijdens het Hemelvaarts- en Pinksterweekend.
Om deze redenen raadt Brussels Airlines haar klanten aan om de nodige
maatregelen te nemen en om ruim op voorhand naar de luchthaven te
komen: bij voorkeur zouden zij zich 120 minuten vóór de aangekondigde
vertrektijd in de luchthaven aanwezig moeten en zich na check-in
onmiddellijk naar de inschepingsgate te begeven.
Deze vertragingen gebeuren volledig buiten de verantwoordelijkheid en
de wil van Brussels Airlines om. De maatschappij streeft constant naar
het verbeteren van de mobiliteit in de luchthaven (web check-in,
express check-in, fast lane security,...). Daar het comfort van haar
klanten ten allen tijde primordiaal is voor de Belgische
luchtvaartmaatschappij, wil zij zich toch verontschuldigen voor
eventuele ongemakken die de passagiers zouden ondervinden.
Geert Sciot, Vice President Communication
Email: gsciot (at) brusselsairlines.com
Julien Tilkens, External communication officer
Email: jtilkens (at) brusselsairlines.com
Brussels Airlines
b.house
Airport Building 26
Ringbaan
1831 Diegem, Belgium
Brussels Airlines