Brussels Airlines

Brussels Airlines waarschuwt passagiers voor wachttijden op Brussels Airport

maandag 18 mei 2009

Als gevolg van strengere veiligheidscontroles op Brussels Airport raadt Brussels Airlines haar passagiers aan om tijdig naar de luchthaven te komen. Bovendien zullen de wachttijden ook nog eens worden aangedikt door de verwachte toename van het aantal reizigers tijdens de komende weken.

Brussels Airport heeft recent strengere veiligheidscontroles ingevoerd bij de ingang van de terminals. Deze maatregelen die een verhoogde veiligheid van de passagiers beogen, veroorzaken echter ook extra wachttijden bij de veiligheidscontroles.

Bovendien verwacht de luchtvaartmaatschappij een sterke toename van het aantal passagiers tijdens het Hemelvaarts- en Pinksterweekend.

Om deze redenen raadt Brussels Airlines haar klanten aan om de nodige maatregelen te nemen en om ruim op voorhand naar de luchthaven te komen: bij voorkeur zouden zij zich 120 minuten vóór de aangekondigde vertrektijd in de luchthaven aanwezig moeten en zich na check-in onmiddellijk naar de inschepingsgate te begeven.

Deze vertragingen gebeuren volledig buiten de verantwoordelijkheid en de wil van Brussels Airlines om. De maatschappij streeft constant naar het verbeteren van de mobiliteit in de luchthaven (web check-in, express check-in, fast lane security,...). Daar het comfort van haar klanten ten allen tijde primordiaal is voor de Belgische luchtvaartmaatschappij, wil zij zich toch verontschuldigen voor eventuele ongemakken die de passagiers zouden ondervinden.

Geert Sciot, Vice President Communication
Email: gsciot (at) brusselsairlines.com

Julien Tilkens, External communication officer
Email: jtilkens (at) brusselsairlines.com

Brussels Airlines
b.house
Airport Building 26
Ringbaan
1831 Diegem, Belgium