Gratis relatiebemiddeling poetst imago op

10/06/2009 08:58

Red Apple Agency

Den Haag, 10 juni 2009

P e r s b e r i c h t

Gratis relatiebemiddeling poetst imago op

RedAppleAgency kiest voor vrijblijvende beloning achteraf

DEN HAAG - Met gratis inschrijving, een vrijblijvende betaling achteraf en een vernieuwende aanpak wil het nieuwe relatiebemiddelingsbureau RedAppleAgency het geschonden imago van relatiebemiddeling in Nederland oppoetsen. Het bureau is onlangs opgericht door mensen die uit eigen ervaring hebben kunnen vaststellen dat veel bureaus hoge kosten in rekening brengen zonder het gewenste resultaat voor hun cliënten.

Zo besteedde het consumentenprogramma Radar onlangs aandacht aan de werkwijzen van grote relatiebureaus. Daarbij werd vastgesteld dat cliënten soms duizenden euro's per jaar betaalden zonder daadwerkelijk een date te krijgen. Ook bleek dat veel singles ontevreden zijn over de kwaliteit en de onpersoonlijke service. RedAppleAgency kiest daarom voor een totaal andere benadering. Mensen die zich inschrijven betalen niets. Pas achteraf belonen ze het bureau vrijblijvend voor de geleverde diensten. ,,Op die manier kan iedereen voor zichzelf bepalen wat zij ons waard vonden", verduidelijkt Karima Vos van RedAppleAgency. ,,Zie het als een boek: nadat je het hebt uitgelezen kun je pas bepalen of het zijn geld waard is geweest."

Het financiële aspect vormt voor veel singles de eerste drempel om naar een relatiebemiddelingsbureau te stappen. De tweede drempel is vaak het schaamtegevoel. Om ook deze drempel weg te nemen biedt RedAppleAgency cliënten de mogelijkheid om de eerste drie maanden alleen per telefoon of e-mail contact te hebben, zodat mensen niet persoonlijk langs hoeven te komen.

Hoewel er 2,3 miljoen singles in Nederland zijn, vinden sommigen het nog steeds raar om via een bureau een partner te vinden. Dat terwijl ze door hun drukke bestaan nauwelijks tijd hebben om hem of haar toevallig tegen het lijf te lopen.

De meesten proberen in eerste instantie via Internet een partner te vinden, maar dat blijkt soms een onbetrouwbare methode omdat mensen zich beter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Daarom probeert RedAppleAgency het zoekprofiel zo ver te verfijnen dat de gewenste match daadwerkelijk te realiseren is.

,,Het bureau is eigenlijk opgericht naar aanleiding van programma's als Radar en de eigen ervaringen van onze mensen. Wij stellen dat het beter, persoonlijker en goedkoper kan. We proberen heel erg te denken aan de positie van de vrijgezel en drempels weg te nemen", legt Vos uit.

Onderdeel van die nieuwe aanpak zijn ook de zogeheten FLOW (Flirten op Woensdag)-avonden. Regelmatig brengt het bureau op woensdag op een leuke en inspirerende locatie twaalf tot twintig personen bijeen die volgens haar een goede kans maken om te 'matchen'. ,,Een ongedwongen, gezellige manier van daten, waarbij de nadruk ligt op een gezellige avond", aldus Vos.

Meer informatie: www.redappleagency.nl





http://www.redappleagency.nl