Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam

Bezoekers Stadswinkel Kralingen-Crooswijk opnieuw tevreden over dienstverlening

Bezoekers van de Stadswinkel in Kralingen-Crooswijk zijn opnieuw tevreden over de dienstverlening. Dit blijkt uit de Benchmark deelgemeenten Rotterdam 2009.

De Benchmark maakt de prestatie van de deelgemeenten op het gebied van publieke dienstverlening zichtbaar door deze met elkaar te vergelijken. De deelgemeente Kralingen-Crooswijk scoorde op alle punten gelijk aan of boven het Rotterdamse gemiddelde. In het onderzoek van vorig jaar scoorde de Stadswinkel in Kralingen-Crooswijk ook al hoog.

De bezoekers van de publieksbalies in de Stadswinkel van deelgemeente Kralingen-Crooswijk zijn tevreden over de dienstverlening. Zij beoordelen deze met een rapportcijfer 8; dit was in 2008 een 7,8. Dit oordeel komt boven de gemiddelde waardering uit van de dienstverlening aan de publieksbalies in alle Rotterdamse deelgemeenten (7,9). Het landelijk gemiddelde ligt op 7,7.

De bezoekers zijn positief over de vriendelijkheid (8,6) en de deskundigheid (8,4) van de medewerkers van de Stadswinkel van de deelgemeente Kralingen-Crooswijk. Ook werd de menselijke kant opnieuw goed gewaardeerd; het inlevingsvermogen van de baliemedewerkers krijgt een rapportcijfer 8,4.

In totaal 90 procent van de bezoekers geeft aan dat hun bezoek aan de Stadswinkel aan hun verwachtingen heeft voldaan of zelfs beter was dan wat ze er van hadden verwacht.