Rode Kruis Belgie


Winnaars van de 14-daagse stickerwedstrijd bekend

Stralende gezichten bij 2 nieuwe Skodaâs, 100 verblijven in park Molenheide en 50 verfpakketten van Levis

In Skoda Garage D'Ieteren Meiser te Schaarbeek werden gisterenavond de prijzen van de Rode Kruisstickerwedstrijd overhandigd. De twee hoofdprijzen gaan naar winnaars uit verschillende hoeken van het land : de Skoda Roomster naar een familie uit Kruishoutem en de Skoda Fabia Combi rijdt richting Genk. Van de 100 verblijven in park Molenheide en van de 50 verfpakketten van Levis werden er symbolisch enkele overhandigd aan - eveneens - gelukkige winnaars.

Op de achterzijde van elke sticker is een uniek geluksnummer gedrukt. Dit geluksnummer belt of smsât de koper tijdens de 14-daagse stickeractie door : de winnaars weten dan meteen of ze gewonnen hebben. De trekking gebeurt onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder.

Niets dan stralende gezichten tijdens de uitreiking :

Marie-Rose Van Renterghem-Devaere uit Kruishoutem : âWij zijn trouwe kopers van de Rode Kruissticker. We kennen de activiteiten van het Rode Kruis ook heel goed en hebben veel respect voor wat de organisatie realiseert. Vooral de sociale activiteiten spreken me aan â ik ben zelf ook sterk geëngageerd in gelijkaardige projecten. Deze Skoda Roomster winnen, is een erg aangename verrassing : ik ben er nog altijd ondersteboven vanâ¦â

Zolpan Anyal uit Genk : âOp het ogenblik dat een Rode Kruisvrijwilliger me een sticker aanbood, had ik de handen vol. Ik ben even later teruggekeerd om er toch nog eentje te kopen en zo de jaarlijkse traditie in ere te houden. Met als onverwacht gevolg want voortaan mag ik met een prachtige Skoda Fabia Combi rondrijden : fantastisch! Dit komt net op het goede ogenblik want mijn oude wagen is aan vervanging toe. Bovendien biedt de Combi ruim plaats voor mezelf en de kinderen â wat kan je nog meer wensenâ¦?â

Vincent Struye, PR Officer van Skoda Import : âDe hechte samenwerking tussen Skoda en het Rode Kruis voor deze stickeractie is een succesformule. En uiteraard is het voor Skoda heel belangrijk om via het Rode Kruis mee mensen te kunnen helpen.â

Marc Vanherk Sr., Sales manager Park Molenheideâ: âMolenheide steunt ondertussen al 16 jaar lang de 14-daagse van het Rode Kruis omdat wij mee willen helpen om zwakkeren te steunen. De 100 winnaars van hun kant zullen kunnen genieten van een leuk verblijf en al die blije gezichten, daar doen wij het voor!â

Annick Teughels, communicatiemanager Levis : âDeze eerste kleurrijke samenwerking met het Rode Kruis is alvast een schot in de roos. Nu kunnen onze kleurconsulenten hun goede raad geven aan de winnende gezinnen en dan kan het verven beginnen⦠Het is heel leuk om vast te stellen hoe de winnaars erop gebrand zijn om hun interieur van een nieuwe tint te voorzien en⦠dat er zelfs een patersgemeenschap tussen de winnaars zit.â

Mechelen, 19 juni 2009