Blauw Research


---

Blauw Research uitgeroepen tot Marktonderzoekbureau van het jaar

Rotterdam , 19 juni 2009

Donderdagavond 18 juni is Blauw Research op het strand van Zandvoort verkozen tot Marktonderzoekbureau van het Jaar 2009. Blauw heeft hiermee vier andere genomineerden weten te verslaan.

De MarktOnderzoekAssociatie (MOA) reikt sinds 2008 ieder jaar een MOAward uit aan het bureau dat in het voorafgaande jaar de meest waardevolle bijdrage heeft geleverd aan de onderzoeksbranche. Voor Blauw bestond die bijdrage uit de ontwikkeling van een gedachtegoed dat enthousiasme centraal zet. Positivisme was dan ook de basis van de inzending van dit Rotterdamse marktonderzoekbureau. Het gedachtegoed komt voort uit verschillende actuele themas en theorieën uit de marketing- en managementliteratuur. Deze inzichten, gecombineerd met de focus op het vinden van kansen voor klanten, hebben geleid tot de ontdekking van De Superpromoter. Superpromoters zijn enthousiastelingen die hun geestdrift delen en anderen hiermee beïnvloeden. Ze zorgen voor omzetgroei, bepalen reputaties, zijn bereid tot cocreatie en geven veel positieve energie! Met www.superpromotersvanblauw.nl heeft Blauw de jury een indruk gegeven van dit fenomeen, kennelijk overtuigend.

De onafhankelijke jury voor de verkiezing Marktonderzoekbureau van het Jaar 2009 bestond uit George Görtemöller (oud-directeur NIMA/ en VMO), Leon Bouman (hoofd-/eindredacteur Adformatie), Theo van Vugt (hoofd-/eindredacteur Tijdschrift voor Marketing/MolBlog), Luuk Ros (hoofd-/eindredacteur Marketing Tribune) en Jan Roekens (hoofd-/eindredacteur Clou).