---
Blauw Research uitgeroepen tot Marktonderzoekbureau van het jaar
Rotterdam , 19 juni 2009
Donderdagavond 18 juni is Blauw Research op het strand van Zandvoort
verkozen tot Marktonderzoekbureau van het Jaar 2009. Blauw heeft
hiermee vier andere genomineerden weten te verslaan.
De MarktOnderzoekAssociatie (MOA) reikt sinds 2008 ieder jaar een
MOAward uit aan het bureau dat in het voorafgaande jaar de meest
waardevolle bijdrage heeft geleverd aan de onderzoeksbranche. Voor
Blauw bestond die bijdrage uit de ontwikkeling van een gedachtegoed
dat enthousiasme centraal zet. Positivisme was dan ook de basis van de
inzending van dit Rotterdamse marktonderzoekbureau. Het gedachtegoed
komt voort uit verschillende actuele themas en theorieën uit de
marketing- en managementliteratuur. Deze inzichten, gecombineerd met
de focus op het vinden van kansen voor klanten, hebben geleid tot de
ontdekking van De Superpromoter. Superpromoters zijn
enthousiastelingen die hun geestdrift delen en anderen hiermee
beïnvloeden. Ze zorgen voor omzetgroei, bepalen reputaties, zijn
bereid tot cocreatie en geven veel positieve energie! Met
www.superpromotersvanblauw.nl heeft Blauw de jury een indruk gegeven
van dit fenomeen, kennelijk overtuigend.
De onafhankelijke jury voor de verkiezing Marktonderzoekbureau van het
Jaar 2009 bestond uit George Görtemöller (oud-directeur NIMA/ en VMO),
Leon Bouman (hoofd-/eindredacteur Adformatie), Theo van Vugt
(hoofd-/eindredacteur Tijdschrift voor Marketing/MolBlog), Luuk Ros
(hoofd-/eindredacteur Marketing Tribune) en Jan Roekens
(hoofd-/eindredacteur Clou).