Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 19 juni 2009

NATASJA FROGER WINT VROUW AWARD

Daphne Deckers heeft gistermiddag in Taets Art Gallery in Zaandam de eerste VROUW Awards uitgereikt. Maar liefst 10.000 VROUW-lezeressen hebben gestemd op hun favoriete producten, winkelketen, reclamecampagne en bekende Nederlander. Natasja Froger won de award in de categorie Bekende Nederlander, vanwege haar goede werk voor de Voedselbank. Dyanne Beekman mocht eveneens een award in ontvangst nemen voor de door haar ontworpen collectie van C&A. Multinational Unilever mocht maar liefst 3 awards mee naar huis nemen voor: de reclamecampagne van Dove, tijd voor echte schoonheid, tussendoortje Magnum Mini en haarverzorgingslijn Andrélon Verrassend Volume.

Op en top vrouwelijke en puur Hollandse merken populair De VROUW Awards - een initiatief van VROUW Magazine en Dagblad De Telegraaf - zijn dit jaar voor het eerst uitgereikt aan producten, winkelketens en wellnessresorts die het leven van vrouwen veraangenamen. Ook kon er gestemd worden op de beste reclamecampagne en vrouwelijke Bekende Nederlanders. Producten die o.a in de prijzen vielen zijn The Collosal Mascara van Maybelline New York in de categorie Beauty en Beemster 20+ in de categorie Food. De VROUW Awards zijn uitgereikt tijdens een spetterende show en onder luid applaus van alle aanwezigen. De avond werd afgesloten met een fantastisch optreden van Berget Lewis.

Voorselectie door vakjury
De vakjury maakte een eerste selectie en was verantwoordelijk voor het bepalen van de genomineerden. Dat deden zij aan de hand van de kernwaarden van VROUW: oorspronkelijk en informatief, toegankelijk en gespreksbepalend, emotioneel en positief, herkenbaar en betrokken en puur Hollands. In deze vakjury is o.a. zitting genomen door experts als Beertje van Beers, Leontien van Moorsel, Marcel ten Holte (directeur van BusinessTrends Media) en Linda Boks (directeur van Zenith Optimedia).

Meer dan 10.000 stemmers
VROUW Magazine werd in maart 2007 voor het eerst verspreid op zaterdag bij De Telegraaf. Dat het magazine ongekend populair is, is terug te zien in de hoge en nog steeds stijgende bereikscijfers in de doelgroep vrouw. De uiteindelijke winnaars van de VROUW Awards zijn bepaald door meer dan 10.000 lezeressen van VROUW. Zij hebben hun stem uitgebracht op de website www.vrouwawards.nl

Overzicht winnaars
Beauty ­ Gezichts- en lichaamsverzorging Nivea Visage Expert Lift Beauty ­ Haarverzorging Andrélon Verrassend Volume Beauty ­ Make-up Maybelline New York The Colossal Mascara Mode ­ Kleding C&A collectie Dyanne Beekman Mode ­ Lingerie Hunkemöller collectie Bodique Mode ­ Accessoires Pandora Sieraden Food ­ Drinken Hero Fruit2day Food ­ Eten Beemster 20+ Food ­ Tussendoortjes Magnum Mini Gezond & Fit ­ Wellness Wellnessresort De Zwaluwhoeve Gezond & Fit ­ Lijf & Balans Montego Elektrische fiets Huishoudelijk product Vanish Oxi Action Intelligence Winkelketen HEMA
Reclamecampagne Dove ­ tijd voor echte schoonheid Bekende Nederlander Natasja Froger voor de Voedselbank





Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,1 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2008-I/2008-II). Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor 272 miljoen pageviews en ruim 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand (Bron: STIR Februari 2009). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over VROUW
VROUW is een blad voor de nieuwsgierige vrouw. Het is puur Hollands, spraakmakend en gaat over het echte leven, met herkenbare verhalen van bekende en onbekende vrouwen. De pijlers van VROUW zijn Mode & Beauty, Psyche & Relatie en Culinair & Gezond leven. Daarnaast vindt de lezeres in elk nummer columns, o.a. van Daphne Deckers, shopping tips, nieuwtjes, horoscoop en puzzels. Door de succesvolle restyling in juni 2008 heeft het magazine nog meer de uitstraling van een tijdschrift gekregen. Kortom: VROUW is niet meer weg te denken tussen de andere vrouwenweekbladen!

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, 402EVENTS.COM en Telegraaf Productiehuis. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels en even zoveel websites. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het meest complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Noot voor de redactie (