Ingezonden persbericht
PERSBERICHT, Amsterdam 19 juni 2009
NATASJA FROGER WINT VROUW AWARD
Daphne Deckers heeft gistermiddag in Taets Art Gallery in Zaandam de eerste VROUW Awards uitgereikt.
Maar liefst 10.000 VROUW-lezeressen hebben gestemd op hun favoriete producten, winkelketen,
reclamecampagne en bekende Nederlander. Natasja Froger won de award in de categorie Bekende
Nederlander, vanwege haar goede werk voor de Voedselbank. Dyanne Beekman mocht eveneens een
award in ontvangst nemen voor de door haar ontworpen collectie van C&A. Multinational Unilever mocht
maar liefst 3 awards mee naar huis nemen voor: de reclamecampagne van Dove, tijd voor echte
schoonheid, tussendoortje Magnum Mini en haarverzorgingslijn Andrélon Verrassend Volume.
Op en top vrouwelijke en puur Hollandse merken populair
De VROUW Awards - een initiatief van VROUW Magazine en Dagblad De Telegraaf - zijn dit jaar voor het eerst
uitgereikt aan producten, winkelketens en wellnessresorts die het leven van vrouwen veraangenamen. Ook kon
er gestemd worden op de beste reclamecampagne en vrouwelijke Bekende Nederlanders. Producten die o.a in
de prijzen vielen zijn The Collosal Mascara van Maybelline New York in de categorie Beauty en Beemster 20+ in
de categorie Food. De VROUW Awards zijn uitgereikt tijdens een spetterende show en onder luid applaus van
alle aanwezigen. De avond werd afgesloten met een fantastisch optreden van Berget Lewis.
Voorselectie door vakjury
De vakjury maakte een eerste selectie en was verantwoordelijk voor het bepalen van de genomineerden. Dat
deden zij aan de hand van de kernwaarden van VROUW: oorspronkelijk en informatief, toegankelijk en
gespreksbepalend, emotioneel en positief, herkenbaar en betrokken en puur Hollands. In deze vakjury is o.a.
zitting genomen door experts als Beertje van Beers, Leontien van Moorsel, Marcel ten Holte (directeur van
BusinessTrends Media) en Linda Boks (directeur van Zenith Optimedia).
Meer dan 10.000 stemmers
VROUW Magazine werd in maart 2007 voor het eerst verspreid op zaterdag bij De Telegraaf. Dat het magazine
ongekend populair is, is terug te zien in de hoge en nog steeds stijgende bereikscijfers in de doelgroep vrouw. De
uiteindelijke winnaars van de VROUW Awards zijn bepaald door meer dan 10.000 lezeressen van VROUW. Zij
hebben hun stem uitgebracht op de website www.vrouwawards.nl
Overzicht winnaars
Beauty Gezichts- en lichaamsverzorging Nivea Visage Expert Lift
Beauty Haarverzorging Andrélon Verrassend Volume
Beauty Make-up Maybelline New York The Colossal Mascara
Mode Kleding C&A collectie Dyanne Beekman
Mode Lingerie Hunkemöller collectie Bodique
Mode Accessoires Pandora Sieraden
Food Drinken Hero Fruit2day
Food Eten Beemster 20+
Food Tussendoortjes Magnum Mini
Gezond & Fit Wellness Wellnessresort De Zwaluwhoeve
Gezond & Fit Lijf & Balans Montego Elektrische fiets
Huishoudelijk product Vanish Oxi Action Intelligence
Winkelketen HEMA
Reclamecampagne Dove tijd voor echte schoonheid
Bekende Nederlander Natasja Froger voor de Voedselbank
Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie
via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een
gemiddeld bereik per dag van ruim 2,1 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2008-I/2008-II). Telegraaf.nl is een van
de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl,
Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor 272 miljoen pageviews en ruim 3,5 miljoen unieke bezoekers
per maand (Bron: STIR Februari 2009). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Over VROUW
VROUW is een blad voor de nieuwsgierige vrouw. Het is puur Hollands, spraakmakend en gaat over het echte leven, met
herkenbare verhalen van bekende en onbekende vrouwen. De pijlers van VROUW zijn Mode & Beauty, Psyche & Relatie en
Culinair & Gezond leven. Daarnaast vindt de lezeres in elk nummer columns, o.a. van Daphne Deckers, shopping tips,
nieuwtjes, horoscoop en puzzels. Door de succesvolle restyling in juni 2008 heeft het magazine nog meer de uitstraling van een
tijdschrift gekregen. Kortom: VROUW is niet meer weg te denken tussen de andere vrouwenweekbladen!
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de
Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia,
WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, 402EVENTS.COM en Telegraaf Productiehuis. In totaal exploiteert Telegraaf Media
Nederland meer dan honderd printtitels en even zoveel websites. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het meest complete
mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
Noot voor de redactie (