Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ede, 19 juni 2009

Robert Otto treedt toe tot bestuur Thuiswinkel.org

Nieuw bestuurslid gepresenteerd tijdens Algemene Ledenvergadering

Robert Otto (41), directievoorzitter van online verzekeraar OHRA, treedt toe tot het bestuur van Thuiswinkel.org. De leden van de belangenorganisatie hebben hiertoe besloten tijdens de Algemene Ledenvergadering. Otto is sinds 1 oktober 2008 directievoorzitter van OHRA, onderdeel van de Delta Lloyd Groep.

Otto over zijn bestuursfunctie bij Thuiswinkel.org: "Ik verheug me hier echt op. Thuiswinkel.org is een belangenvereniging voor het kanaal internet waar we allemaal actief zijn en waar we allemaal, of we nou producten of diensten verkopen, tegen dezelfde uitdagingen aanlopen. Samen staan we sterk en in deze dynamische markt en tijd is voor een vereniging als Thuiswinkel.org een belangrijke rol weggelegd", aldus het nieuwe bestuurslid.

Otto was sinds 1992 werkzaam bij bedrijven die deel uitmaakten van het ING-concern. Zo was hij onder meer actief voor verzekeraar RVS, Westland Utrecht en Nationale-Nederlanden, in diverse marketing- en verkoopfuncties. Die leidden hem ook naar verzekerings- en bankactiviteiten in Azië, Centraal en Oost Europa. Per 1 april 2008 was Otto, als opvolger van Erik Muetstege, benoemd tot directeur Verzekeren ING Retail, totdat hij in oktober 2008 als directievoorzitter werd benoemd bij OHRA.

EINDE PERSBERICHT

()

Robert Otto

Een hoge resolutie-exemplaar van deze foto is op te vragen via info@thuiswinkel.org.

THUISWINKEL.ORG

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org is als belangenorganisatie de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (internet, catalogus, post) verkopen aan consumenten.

Alle leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, zoals in oktober 2008 overeengekomen met de Consumentenbond, onder auspiciën van de Sociaal Economische Raad (SER). In de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg wordt verwezen naar relevante Europese richtlijnen, Nederlandse wet- en regelgeving, de gedragsregels die het gevolg zijn van door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met derden, bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.

De vereniging telt inmiddels meer dan 1.000 leden, fungeert als spreekbuis voor haar leden en streeft ernaar de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.

Keurmerk Thuiswinkel Waarborg

De gedragsregels van Thuiswinkel.org zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, catalogus, post. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting. Consumenten kunnen bedrijven die zich hebben gecommitteerd aan deze gedragsregels herkennen aan het keurmerk Thuiswinkel Waarborg.

()

Noot voor redacties

Achtergrondinformatie (