Ingezonden persbericht


Persbericht:

ONcovered expositie in poppodia publiek stemt mee over winnend ontwerp

Als start van het project ONcovered, the sound of graphic design vroegen productiehuis ON en Ontwerpatelier grafisch vormgevers door middel van het hoesontwerp het geluid van een band creëren. Vierenzestig ontwerpers uit binnen- en buitenland namen de uitdaging aan en maakten het hoesontwerp voor een niet bestaand album van een niet bestaande band.

De expositie van deze ontwerpen reist de komende tijd langs verschillende Nederlandse poppodia. Uit de inzendingen zijn vijf ontwerpers* gevraagd om hun ontwerp verder uit te werken en te voorzien van bijvoorbeeld merchandise en tourposters.

Tijdens de expositie heeft het publiek de mogelijkheid te stemmen over welke van de vijf geselecteerde ontwerpen uitgevoerd moet worden als muziek. Het stemmen kan zowel bij de expositie als via de ONcovered website. Uiteindelijk zullen drie ontwerpers aan de wieg staan van drie splinternieuwe bands.

Juni 2009 / P60, Amstelveen September 2009 / Patronaat, Haarlem Oktober 2009 / Metropool, Hengelo (opening nieuwe pand) November 2009 / Graphic Design Festival Breda

www.ONcovered.nl www.ONinternet.nl
www.ontwerp-atelier.nl

Tour ONcovered in 1:43


* Geselecteerd zijn: Ton Nieuwenhuis van ontwerpbureau Vanille uit Borne, Lionel Avignon van ontwerpbureau Hartland Villa uit Parijs, Henning Wagenbreth uit Berlijn, Alex Swain van ontwerpbureau Company uit Londen en Adrian Clifford van ontwerpbureau Rinzen uit Brisbane. Het proces in beeld