Hertog Jan wint bronzen Effie


Communicatieprijs voor campagne `Hoogstpersoonlijk gebrouwen'

ARCEN, 20090619 -- Het biermerk Hertog Jan is deze week met een bronzen Effie onderscheiden voor de langlopende campagne `Hoogstpersoonlijk gebrouwen'. Dit is de belangrijkste communicatieprijs van Nederland die jaarlijks wordt uitgereikt door de Bond van Adverteerders (BVA) en Vereniging Communicatieadviesbureaus (VEA).

"Deze Effie onderstreept het succes van de duurzame en consistente marketingcampagne voor Hertog Jan die we sinds 2003 voeren in samenwerking met reclamebureau &KoenseSeverein", zegt marketingmanager Léon Broer van Anheuser-Busch InBev, de brouwerijgroep waartoe Hertog Jan behoort. "De uitdaging was om het relatief kleine, maar geliefde premium biermerk Hertog Jan fors te laten groeien in een verdringingsmarkt zonder concessies te doen aan de prijspositionering. We zijn daarin geslaagd, waarbij de communicatie rond het merk Hertog Jan een essentiële rol heeft gespeeld."

Hoogstpersoonlijk
"Sinds het begin van de campagne onder het motto `hoogstpersoonlijk gebrouwen' ligt de focus op het ambachtelijk brouwen van onze bieren, waarbij passie en vakmanschap hoog in het vaandel staan. Dit is vertaald en verpersoonlijkt naar onze brouwmeester Gerard van den Broek en zijn team die in de Hertog Jan brouwerij in Arcen hoogstpersoonlijk de bijzondere bieren van Hertog Jan brouwen. De authenticiteit, de passie en het vakmanschap, zoals je die bijvoorbeeld in de commercial `Perfect' duidelijk ziet, vormen steeds de rode draad. Door op eenduidige en consistente wijze vast te houden aan dit verhaal, met de focus op het product bier in plaats van lifestyle, hebben we het merk Hertog Jan een duidelijk gezicht én ziel gegeven wat ons ook de titel `best gewaardeerde biermerk van Nederland' heeft opgeleverd. Ook andere onderscheidingen zoals een SAN Accent en meerdere Esprixs, onderstrepen de kracht van de campagne `Hoogstpersoonlijk gebrouwen'.

Over de Effie
De Effie wordt in Nederland sinds 1984 ieder jaar uitgereikt en is veruit de belangrijkste communicatieprijs in Nederland. De Effie is de effectiviteitsprijs van de Vereniging van communicatieadviesbureaus (VEA) en de Bond van Adverteerders (BVA). Deelnemers aan de Effie moeten aannemelijk maken dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld in de geslaagde marketingoperatie. Dit jaar zijn uit 37 cases 14 campagnes genomineerd, waarvan er 8 met een Effie zijn bekroond. Zie voor meer informatie: www.effie.nl

Over Hertog Jan
De bijzondere bieren van Hertog Jan worden gebrouwen in de authentieke Hertog Jan brouwerij in Arcen, die jaarlijks zo'n 40.000 bezoekers trekt. Hertog Jan is niet meer weg te denken uit de Nederlandse biercultuur met zijn pilsener en ruime assortiment aan speciaalbieren, zoals Hertog Jan Karakter en Grand Prestige. Hertog Jan is onderdeel van 's werelds leidende brouwerijgroep Anheuser-Busch InBev, in Nederland ook verantwoordelijk voor merken als Dommelsch, Jupiler, Leffe, Hoegaarden en Beck's. Zie voor meer informatie: www.hertogjan.nl





Ingezonden persbericht