Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zintuiglijke productbeleving = meetbaar

Amersfoort 19 juni 2009

Senta heeft onderzoek verricht naar de zintuiglijke beleving van de nieuwe Pink Sensation lijn van Robijn wasmiddel en wasverzachter. De resultaten zijn lovend: het onderzoek biedt veel inzicht in de productbeleving van consumenten en de rol die de zintuigen daarin vervullen. Zo blijkt dat op basis van het zintuig voelen consumenten de kwaliteit van een product bepalen en dat geur een doorslaggevende factor is bij de aankoop. Ook de methodiek, waarin interactie met de deelnemers centraal stond, is vernieuwend gebleken. "Het is bijzonder om te zien dat deelneemsters de manier van onderzoeken op zich al als een ware beleving ervaren. De interactiviteit leidt ertoe dat deelneemsters enthousiast raken en ronduit vertellen." Cheyenne Crucq, van Senta multisensory concepting.

Interviews direct aan het schap, een gebruikerstests en creatieve sessies vormen de leidraad van het onderzoek. Hierbij zorgen creativiteit, interactiviteit en de focus op zintuiglijke prikkels voor een unieke invalshoek op onderzoeksgebied. De binding met deelnemers is groot, waardoor zij zeer enthousiast raken en ronduit vertellen gedurende elke onderzoeksmodule. Dit geeft ons een kijkje in de belevingswereld van de consument.

Senta, een marketingadviesbureau gespecialiseerd in merkbeleving, helpt merken en retailers om een emotievolle betekenis te geven aan hun merk. Door continu onderzoek, het geven van inspirerende adviezen en het bedenken van creatieve zintuiglijke toepassingen krijgt uw merk toegevoegde waarde. Het ultieme doel van emotional branding is het hart van uw consument veroveren!



Ingezonden persbericht