Vaders worden teleurgesteld met Vaderdag

18/06/2009 11:14

Beslist.nl B.V.

Vaders willen gereedschap maar krijgen verzorgingsproduct.

Duiven, 18 juni 2009

Zondag 21 juni is het weer Vaderdag. Vergelijkingssite BESLIST.nl heeft Nederlanders naar hun mening over Vaderdag gevraagd. Uit het onderzoek blijkt dat vader dit jaar niet krijgt wat hij wenst. 43% zou graag gereedschap willen voor Vaderdag, maar slechts 13% krijgt dit cadeau met Vaderdag. Vaders krijgen vooral verzorgingsproducten dit jaar.

Wat willen vaders graag?

Het populairste cadeau wat vaders aangeven graag te willen voor Vaderdag is gereedschap (43%). Slechts 11% verwacht dat hij ook daadwerkelijk gereedschap als cadeau krijgt. En dat klopt, slechts 13% van de respondenten geeft aan dat zij gereedschap geeft voor Vaderdag. Wat krijgen vaders dan wel dit jaar voor Vaderdag? Een verzorgingsproduct is het meest populaire cadeau (33%), gevolgd door eten en drinken (20%).

Ontbijt op bed nog steeds populair

Vaders kunnen over het algemeen toch weer een cadeau verwachten voor Vaderdag. Maar liefst 58% van de respondenten geeft aan een cadeau te kopen voor Vaderdag. Maar ook ontbijt op bed is populair (19%). Daarnaast is het maken van een tekening of knutselwerk traditioneel populair (10%). Het kopen van het cadeau gebeurt veelal nog in de winkelstraat, slechts 29% koopt het cadeau online. Gemiddeld geeft men 26 euro uit aan een cadeau voor Vaderdag.

Moederdag belangrijker

Een opvallend resultaat van het onderzoek is dat ruim 12% van de respondenten zegt meer waarde te hechten aan Moederdag dan aan Vaderdag. Slechts 3% hecht meer waarde aan Vaderdag. De rest van de respondenten hecht aan beide dagen evenveel waarde. Het aantal respondenten dat vrijwel altijd Vaderdag viert, staat gelijk aan het aantal respondenten dat Moederdag viert. Bijna 40% van de vaders zegt dat hij weinig waarde hecht aan Vaderdag, maar dit vooral voor de kinderen viert. Het merendeel van de vaders vindt Vaderdag echter wel een gezellige dag.

Het onderzoek

Maandelijks bezoeken ruim 3 miljoen mensen BESLIST.nl. Ruim 2500 bezoekers werkten mee aan het Vaderdag onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd onder zowel vaders als andere gezinsleden.

Over Beslist.nl

Beslist.nl BV is in de zomer van 2005 gelanceerd. Beslist.nl is met ruim 11 miljoen producten en 525 webwinkels de vergelijkingssite met het grootste assortiment. Daarnaast heeft Beslist.nl volgens STIR.nl het grootste unieke bereik van alle vergelijkingssites en kan zich daarmee de grootste vergelijkingssite van Nederland noemen (bron: STIR februari en maart 2009).

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.beslist.nl