Hogeschool Windesheim
Persbericht 16 juni 2009
Op 23 juni 2009 start Windesheim het City Marketing Centre. Hiermee
speelt Windesheim in op signalen uit het werkveld van de city en area
marketing.
Hoe maak je je stad tot een aantrekkelijke plek om te wonen en te
werken, om te bezoeken en bezichtigen, of om je te vestigen als
organisatie? Hoe beïnvloed je de beeldvorming over je regio op een
effectieve manier? En wat werkt wel en niet bij het trekken van nieuwe
bewoners, bezoekers en bedrijven? Een paar van de dagelijkse vragen
voor city marketeers, area marketeers en communicatieprofessionals bij
gemeenten en provincies. Veel gemeenten en regioâs oriënteren zich op
het vermarkten van hun stad of streek en stuiten op gelijksoortige
problemen en vragen. Het centrum is een kennisnetwerk en gericht op
verdergaande professionalisering van het vakgebied.
Tijdens netwerkbijeenkomsten (een aantal keer per jaar) buigen de
deelnemers zich over actuele themaâs en kwesties uit het veld en
wisselen âbest practicesâ uit. Windesheim kiest daarbij een
pragmatische insteek: het delen van ervaring en het âdoenâ zijn
belangrijk, de theorie staat in dienst van de praktijk. Gastsprekers
uit diverse disciplines staan hierbij garant voor nieuwe impulsen en
inzichten. Waar gewenst worden initiatieven genomen voor trainingen en
workshops. Studenten van Windesheim zijn inzetbaar voor praktijk- en
stageopdrachten. Daarnaast biedt het centre inzicht in de waarde en
mogelijkheden van toegepast onderzoek.