Ingezonden persbericht


Persbericht

23 juni, 2009

Cognizant helpt marktaandeel mjunction te vergroten met verbeterde verkoop- en leveringsmodellen

~ Nieuwe e-commerce infrastructuur voor retail, veiling en auto portals van mjunction ~

Cognizant, dienstverlener in IT-consultancy en Business Process Outsourcing (BPO), gaat een schaalbare e-commerce infrastructuur ontwikkelen voor mjunction services limited, één van de grootste e-commerce bedrijven van India. De infrastructuur is bedoeld voor de online retail- veiling- en auto-portals van het bedrijf, met de ontwikkeling ervan draagt Cognizant bij aan de uitbreiding van het marktaandeel van mjunction.

Als onderdeel van de samenwerking zet Cognizant een webwinkel op die de verkoop van handelswaar uitbreidt en ondersteuning biedt aan de nieuwe businessmodellen die mjunction voor ogen heeft. Hiertoe behoren diensten zoals reclame, klantenregistratie en rubrieksadvertenties. Het autoportaal dient als one-stop webshop voor consumenten die op zoek zijn naar bruikbare informatie over auto's. Cognizant ontwikkelt ook een B-2-B veilingsite voor mjunction, die gebruikt kan worden voor grootschalige veilingen van bedrijven.

"Onze relatie met Cognizant biedt ons de mogelijkheid om de uitgebreide ervaring van Cognizant te gebruiken bij het beheer van snelle en grote transacties van e-commerce applicaties voor klanten over de hele wereld", zegt Viresh Oberoi, Managing Director van mjunction services limited. "We zijn diep onder de indruk van hoe goed Cognizant onze businessvisie, verwachtingen en technische uitdagingen begrijpt en hoe helder zij advies geven met betrekking tot de verschillende businessprocessen die mjunction voor ogen heeft."

"We zijn erg blij dat we door mjunction zijn uitgekozen om hun e-commerce- infrastructuur te ontwikkelen", aldus R. Chandrasekaran, President en Managing Director Global Delivery bij Cognizant. "Om onze business consulting activiteiten te verbeteren, maken we gebruik van onze brede technologische kennis die we hebben opgedaan tijdens de samenwerking met andere grote e-commerce bedrijven. We willen ons opstellen als een flexibele partner die, met goed doordacht leiderschap en door bedrijfsactiviteiten en IT op één lijn te brengen, zijn klanten helpt bij het bepalen van de trends in hun bedrijfstak en tegelijkertijd hun activiteiten en efficiëntie verbetert."

"We kijken ernaar uit om samen te werken met mjunction en hen zo te helpen bij het diversifiëren van hun productaanbod en bijbehorende services, bij het genereren van omzet vanuit nieuwe businessmodellen en bij de overstap naar nieuwe product verkooplijnen en online-services", voegt Chandrasekaran toe. "Deze samenwerking is een voorbeeld van het succes dat wij voor ogen hebben van de investeringen die we doen in de markt van India. Cognizant legt zich toe op voortdurende investeringen in opkomende markten om zo onze activiteiten verder te globaliseren en onze wereldwijde klanten te ondersteunen."

(414 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Cognizant via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=14

Over Cognizant
Cognizant (Nasdaq: CTSH) is een vooraanstaande dienstverlener in IT, consultancy en Business Process Outsourcing (BPO). Cognizant werkt samen met klanten om hun business sterker te maken. Zij doen dit met hun wereldwijde kennis van technologie, innovatie en de industrie. Met meer dan 40 locaties wereldwijd en ruim 59.500 medewerkers (30 september, 2008) combineert de organisatie een uniek on site /offshore leveringsmodel met een cultuur gericht op klanttevredenheid. Cognizant is genoteerd op de NASDAQ-100 Index en de S&P 500 Index. Verder is Cognizant een Forbes Global 2000-organisatie en wordt genoemd als top ICT-organisatie in BusinessWeek's Hot Growth en Top 50 Performers. Meer informatie: www.cognizant.com.


Ingezonden persbericht