Shilla Travel introduceert de Young Asian Trip naar Korea


Zuid-Korea populair onder jonge Aziaten

UTRECHT/SEOUL, 20090623 -- Op zondag 28 juni vertrekt de eerste groep "Young Asians" vanuit Nederland naar Korea. De reis is samengesteld voor en door voornamelijk jonge Aziatische Nederlanders tussen de 18 en 35 jaar en omvat een veelzijdig en gevarieerd programma zoals een bezoek aan plaatsen waar populaire Koreaanse soapseries en films zijn opgenomen, het grootste waterpark van Azië en de bekendste outlet shopping mall van Korea.

De Hallyu (ook wel bekend als Korean Wave) heeft ook Aziaten in Nederland bereikt sinds het begin van deze eeuw. Koreaanse TV-series, films en popmuziek zijn zeer populair onder Nederlanders van onder andere Chinese, Maleisische, Indonesische en Turkse origine. Het woord `Korea' staat gelijk aan modieus en stijlvol in Azië dankzij Korea's hechte banden met de westerse cultuur met behoud van Aziatische normen en waarden.

Zuid-Korea wordt een steeds aantrekkelijker bestemming onder Nederlanders, en jonge Aziaten in het bijzonder. Shilla Travel is regelmatig benaderd door jonge Aziaten die graag naar Korea willen om dit hippe en trendy land te bezoeken tegen een betaalbare prijs. Het programma is dan ook zelf samengesteld en in de markt gezet door twee jonge, van oorsprong Chinese, medewerksters. Bij de ontwikkeling van deze reis is tevens rekening gehouden met de flexibele instroom van deelnemers die bijvoorbeeld eerst op familiebezoek in Hong Kong zijn geweest. Deze reis is extra uniek, omdat de promotie vrijwel alleen via Hyves, Facebook en mond-op-mond reclame heeft plaatsgevonden, aldus Kim Verhaaf.

Zie ook:
koreatrip.hyves.nl
www.facebook.com/
www.youtube.com/watch?v=eHKamTKxTLI





Ingezonden persbericht