Ingezonden persbericht


City Result gelanceerd
Project- en adviesbureau dicht het gat tussen droom en daad bij citymarketing

Janneke Kuysters en Roeland Tameling hebben City Result opgezet, een advies- en projectenbureau voor citymarketing en gebiedsmarketing. Uit vragen van gemeenten, ondernemersorganisaties en Kamers van Koophandel bleek namelijk dat er behoefte was aan gespecialiseerde ondersteuning op dit gebied. City Result heeft de gereedschappen ontwikkeld die gemeenten kunnen helpen bij het concreet behalen van meetbare resultaten uit citymarketingactiviteiten.

Trefzekere realisatie van citymarketingvisies
Citymarketing is een relatief nieuw vakgebied waarin veel ervaringen opgedaan worden. In de communicatiesector, productmarketingsector of van uit de adviessector zoeken gemeenten vaak ondersteuning bij het ontwikkelen van een visie op citymarketing. De schakel tussen de geformuleerde ambitieuze visies en de organisatie hiervan in de praktijk ontbreekt echter vaak. Dit is het gat dat City Result opvult.

Roeland Tameling
Roeland Tameling, één van de initiatiefnemers: "wij zien regelmatig dat er bijvoorbeeld snel gekozen wordt voor het ontwikkelen van een logo of slogan, terwijl de onderliggende vragen nog niet beantwoord zijn. Deze vragen hebben betrekking op doelstellingen, ambities en doelgroepen. Ook de wijze van samenwerking en financiering zijn vaak nog niet goed in kaart gebracht." Mr. Roeland Allard Tameling MC (1973) is naast zijn werkzaamheden voor City Result onder meer secretaris van de stichting Netwerk Citymarketing Nederland i.o.. Hij heeft projecten geleid voor de gemeenten Gouda, Middelburg, Hilversum, Den Haag en Huizen. Daarnaast heeft hij ervaring met regiomarketing, vrijetijdsbeleid en belangenbehartiging voor ondernemers.

Janneke Kuysters
"We zien dat citymarketing een uitstekend houvast kan bieden voor een gemeente om de doelstellingen en ambities te realiseren. Juist de geïntegreerde samenwerking tussen de belangrijkste stakeholders kan tot prachtige resultaten leiden. Maar daarbij moeten gemeenten niet over één nacht ijs gaan. Zorgvuldige afwegingen en het verwerven van draagvlak zijn daarbij van belang" aldus Janneke Kuysters, ook een initiatiefnemer. Janneke C.M.F. Kuysters MBA is directeur van Leisure Result. Haar kennis en ervaring ligt met name op het vlak van de vrijetijdseconomie, samenwerkingsverbanden en marketing. Zij heeft diverse (internationale) projecten geleid waarin de focus lag op het optimaliseren van het economische en maatschappelijke rendement van de vrijetijdssector.

Activiteiten
City Result heeft inmiddels verschillende initiatieven opgestart. Een voorbeeld hiervan is de Expeditie City Marketing: een leergang over citymarketing die samen met INHOLLAND en Tinker Imagineers opgezet is. Daarnaast heeft City Result de verschillende merkstrategieën voor gemeenten in kaart gebracht. Ook is een studie uitgevoerd naar de verschillende organisatie- en financieringsvormen die mogelijk zijn om citymarketing initiatieven gedurende een langere periode in stand te kunnen houden. Binnenkort lanceert City Result een City Marketing Quick Scan en presenteert het bureau "10 tips en 7 zonden van citymarketing". Meer informatie is te vinden op www.cityresult.nl.

Leisure Result
City Result is een zusterbedrijf van Leisure Result, een organisatie die in de afgelopen jaren op het gebied van de vrijetijdseconomie een groot aantal interessante projecten aangepakt heeft.