3D Pepsi commercial op de winkelvloer


NIJMEGEN/BUNNIK, 20090623 -- Vanaf deze week zullen er enkele xyZ 3D Displays rouleren door een groot aantal Nederlandse supermarkten met daarop een unieke 3D commercial rondom de wereldwijde "Pepsi Footvolley" campagne.

Een in opdracht van Vrumona door Zero Creative naar 3D geconverteerde Pepsi commercial, die thans ook op TV draait, gaat extra aandacht vestigen op het bekende colamerk. Door gebruik te maken van een nieuwe 3D techniek, vliegen diverse objecten uit de commercial letterlijk het beeldscherm uit, richting het winkelend publiek. Dit bijzondere effect is een eerste klas aandachtstrekker, temeer omdat het 3D beeld perfect zichtbaar is zonder dat kijkers een 3d-brilletje nodig hebben.

De verwachting is dat steeds meer marketing acties en Digital Signage initiatieven gebruik zullen gaan maken van de kracht van de autostereoscopische xyZ 3D Displays. 3D is een erg "heet" onderwerp in de mediawereld en iedereen wil er iets mee doen. "Het siert Vrumona dat ze een vooruitziende blik op marketing heeft en nu al marketing middelen inzet die andere partijen nog moeten ontdekken", zegt Jean-Pierre van Maasakker, CEO van Zero Creative.

Vrumona is een volle dochter van bierbrouwer Heineken en een van de grootste producenten en bottelaars van frisdranken, verpakte vruchtsappen en waters van Nederland. Vanuit Bunnik voert het bedrijf enkele bekende merken zoals Pepsi, 7UP, Rivella etc. Het Nijmeegse Zero Creative is gespecialiseerd in 3D belevingen en maakt hiervoor o.a. interactieve realtime 3D presentaties. Daarnaast is zij thans de enige leverancier van een hoogwaardig LCD beeldscherm, gebaseerd op lenticulaire techniek, dat 3D mogelijk maakt zonder brilletjes.

www.vrumona.nl
www.zerocreative.com