Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


23-06-09: Intentie omzetten naar daadwerkelijke boekingen

Extra aandacht binnenlands toerisme op vooravond zomervakantie

Meer Nederlanders hebben dit jaar de intentie om vakantie in eigen land te vieren in vergelijking met vorig jaar. Uit onderzoek blijkt ook dat het aantal gerealiseerde boekingen van de Nederlander achterblijft. Om deze intenties om te zetten naar daadwerkelijke boekingen, vestigen het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, RECRON en Koninklijke Horeca Nederland van 23 juni tot en met 1 juli extra aandacht op vakantie in eigen land.

Raad waar de familie Lekkerweg staat

Aan de vooravond van de zomervakantie zetten de vier organisaties vakantie in eigen land nog eens in de schijnwerpers door middel van de actie: Raad waar de familie Lekkerweg staat. Deelnemers maken kans op vele prijzen, waaronder een weekendje weg in een bungalowpark van Landal GreenParks voor maar liefst 100 personen. Een mooie gelegenheid om al je vrienden, kennissen, collega's en andere bekenden mee te nemen. De actieperiode is van 23 juni tot en met 1 juli. Op www.defamilielekkerweg.nl staat een foto van de familie Lekkerweg en mensen kunnen raden waar de foto is genomen.

Gezamenlijke campagne 'De Familie Lekkerweg'

Om vakantie in eigen land te stimuleren zijn het NBTC, VVV Nederland, RECRON en Koninklijke Horeca Nederland in januari gestart met de gezamenlijke campagne 'de familie Lekkerweg'. Families die kans wilden maken op een half jaar gratis vakantie in Nederland, konden zich hiervoor inschrijven. De winnaar -een familie uit Gemert- bezoekt gedurende een half jaar de mooiste, leukste en meest interessante plekjes van Nederland. Het gezin bezoekt natuurgebieden, attractieparken, dagrecreatiebedrijven, bungalowparken en horecagelegenheden. Hiervan doen ze verslag met behulp van blogs, foto's en filmpjes op www.defamilielekkerweg.nl