Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
23-06-09: Intentie omzetten naar daadwerkelijke boekingen
Extra aandacht binnenlands toerisme op vooravond zomervakantie
Meer Nederlanders hebben dit jaar de intentie om vakantie in eigen
land te vieren in vergelijking met vorig jaar. Uit onderzoek blijkt
ook dat het aantal gerealiseerde boekingen van de Nederlander
achterblijft. Om deze intenties om te zetten naar daadwerkelijke
boekingen, vestigen het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
(NBTC), VVV Nederland, RECRON en Koninklijke Horeca Nederland van 23
juni tot en met 1 juli extra aandacht op vakantie in eigen land.
Raad waar de familie Lekkerweg staat
Aan de vooravond van de zomervakantie zetten de vier organisaties
vakantie in eigen land nog eens in de schijnwerpers door middel van de
actie: Raad waar de familie Lekkerweg staat. Deelnemers maken kans op
vele prijzen, waaronder een weekendje weg in een bungalowpark van
Landal GreenParks voor maar liefst 100 personen. Een mooie gelegenheid
om al je vrienden, kennissen, collega's en andere bekenden mee te
nemen. De actieperiode is van 23 juni tot en met 1 juli. Op
www.defamilielekkerweg.nl staat een foto van de familie Lekkerweg en
mensen kunnen raden waar de foto is genomen.
Gezamenlijke campagne 'De Familie Lekkerweg'
Om vakantie in eigen land te stimuleren zijn het NBTC, VVV Nederland,
RECRON en Koninklijke Horeca Nederland in januari gestart met de
gezamenlijke campagne 'de familie Lekkerweg'. Families die kans wilden
maken op een half jaar gratis vakantie in Nederland, konden zich
hiervoor inschrijven. De winnaar -een familie uit Gemert- bezoekt
gedurende een half jaar de mooiste, leukste en meest interessante
plekjes van Nederland. Het gezin bezoekt natuurgebieden,
attractieparken, dagrecreatiebedrijven, bungalowparken en
horecagelegenheden. Hiervan doen ze verslag met behulp van blogs,
foto's en filmpjes op www.defamilielekkerweg.nl