Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Clarity Commerce sluit het financiële jaar 2009 zeer positief af

Basingstoke, UK, 25 juni 2009 - Clarity Commerce Solutions Plc, leverancier van Point of Sale-systemen voor retail en groothandel, heeft de voorlopige financiële resultaten bekend gemaakt van het jaar eindigend op 31 maart 2009. De omzet is gestegen met 15% ten opzicht van 2008. De brutowinst uit continue bedrijfsactiviteiten is 14,5 miljoen Britse pond tegenover 12,3 miljoen Britse pond in het voorgaande jaar.

Ondanks het moeilijk economische klimaat heeft Clarity gedurende het jaar, eindigend op 31 maart 2009 - meer winst geboekt dan beraamd volgens de marktverwachtingen. Onderstaande tabel toont een deel van de financiële data voor de jaren 2009 en 2008:

jaar eindigend 31/03/09
Britse pond'000

jaar eindigend 31/03/08
Britse pond'000

Continuing operations:

Revenue

17,683

15,364

Operating profit/(loss) before amortisation


1,298

(6,734)

Net finance cost

(187)

(413)

Profit/(loss) before tax and amortisation


1,111

7,147

Ken Smith, CFO van Clarity Commerce: "Deze resultaten zijn conform onze eerder gestelde doelen: continue prestatieverbeteringen om een goede basis te leggen voor de toekomst. Bovendien, en tevens zeer welkom in de huidige marktsituatie, is onze liquiditeitspositie aanzienlijk verbeterd. Aan het einde van het financiële jaar zijn we erin geslaagd onze netto schuld weg te werken (uitgestelde earn out reserveringen niet meegerekend) ondanks betalingen aan een aantal langlopende crediteuren. Ons doel is te groeien - zowel op natuurlijke wijze als via acquisitie - als zich kansen voordoen. Als de omstandigheden het toelaten zijn we voornemens dividend uit te keren aan de aandeelhouders zodra onze reserves, de aanhoudende winstgevendheid en onze kassaldi dit mogelijk maken."

Highlights
§ Resultaten overstijgen de marktverwachtingen; § Omzet gestegen met 15,1% naar 17,7 miljoen Britse pond; § Winst uit continue bedrijfsactiviteiten is 1,1 miljoen Britse pond (in 2008 een verlies van 7,1 miljoen Britse pond) voor belasting en afschrijvingen van 0,65 miljoen Britse pond (in 2008 1,4 miljoen Britse pond); § Netto schuld is afgelost;
§ Belangrijke opdrachten binnengehaald in Groot-Brittannië, Europa en de Verenigde Staten; § Clarity is nu in staat om met de belangrijkste oplossingen nieuwe markten aan te boren en aan nieuwe klanten te benaderen; § Management team versterkt met nieuwe leden Raad van Bestuur, waaronder een nieuwe CFO; § Het management heeft vertrouwen in een gestage continuering van de groei

"Dit is een uitzonderlijk goed jaar geweest voor de organisatie en haar medewerkers die uitstekende prestaties hebben gerealiseerd met winsten die de marktverwachtingen hebben overstegen ondanks de lastige marktomstandigheden door de financiële situatie wereldwijd", aldus Ken Smith, CEO Clarity Commerce. "Gedurende het jaar hebben wij belangrijke opdrachten veiliggesteld binnen Groot-Brittannië, Europa en de Verenigde Staten. Hierdoor beschikken wij over een solide basis qua klantenreferenties die in combinatie met onze cross selling mogelijkheden de basis van onze toekomstige groei zullen verstevigen en uitbreiden. Met een sterke financiële positie en omzetgenererende zakelijke activiteiten ondersteund door toenemende omzetstromen, verwelkomt Clarity Commerce Chris Ford als nieuwe CFO. We hebben goede vooruitzichten voor het komende jaar en ik zie ernaar uit om nog meer vooruitgang te kunnen boeken.."

Over Clarity Commerce Solutions
De software van Clarity helpt retail-, leisure- en entertainment bedrijven bij het binnenhalen en behouden van klanten. Door transacties efficiënter te verwerken en op te sporen worden problemen, zoals lange wachtrijen, trage klantenservice, het ontbreken van betrouwbare informatie en een slechte coördinatie van de verkoopkanalen, efficiënt opgelost.

Clarity ontwikkelt vernieuwende, frisse oplossingen ten aanzien van zakelijke problemen door hun expertise vanuit andere sectoren in te zetten. Dit biedt organisaties de middelen die zij nodig hebben om meer informatie te vergaren over en van hun klanten, een meer gecontroleerde bedrijfsvoering te kunnen voeren en de winst te vergroten.

Clarity is opgericht in 1993 en het hoofdkantoor is gevestigd in Basingstoke, UK. De organisatie heeft klanten uit 19 verschillende landen, waaronder in Nederland Schuitema, Dolfinarium, Walibi Flevoland en Dienst Binnenwaterverkeer Amsterdam. Woolworths uit Zuid-Afrika, Coop Supermarkten uit Scandinavië, John Lewis en Coop Anglia uit Groot-Brittannië en Superdrug uit Canada. Voor meer informatie over Clarity: www.claritycommerce.com