Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Beter declaratiesysteem bespaart kosten

Amsterdam, 25 juni 2009 - Werkgevers laten een besparing van 60% liggen als zij te veel tijd besteden aan de verwerking van onkostendeclaraties. Met een volledig geïntegreerd en geautomatiseerd systeem kunnen zij declaraties sneller verwerken en met een compleet overzicht besparen zij nog eens 10 tot 20% als betere deals worden afgesloten met leveranciers. Dit heeft American Express berekend nadat zij een samenwerking zijn aangegaan met Concur Expense, wereldwijd marktleider op het gebied van integratie van declaratieprogramma's in één geautomatiseerd systeem. Reis- en representatiekosten maken voor 10% deel uit van het operationele budget. Bij veel ondernemingen is geen inzicht in de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan hotels, tickets, autohuur etc. Daardoor wordt ook nauwelijks onderhandeld met dienstverleners en laten bedrijven een besparing van 10 tot 20% liggen. Edwin Schoenmakers, director Mid & Large Market Benelux van American Express: "Er is bij bedrijven groeiende behoefte aan oplossingen die snel besparingen opleveren en meer controle mogelijk maken door het automatiseren van arbeidsintensieve verwerking van declaraties'.

Kostbare uren gaan verloren met het verzamelen van bonnetjes

Minder fouten
Bedrijven die gebruik maken van de American Express Corporate Card of Business Travel Account, krijgen maandelijks een overzicht van alle uitgaven. Door de samenwerking met Concur komen alle declaraties nu in één systeem waarin ook koersverschillen en BTW tarieven automatisch worden verwerkt. Omdat organisaties nu sneller een compleet overzicht hebben van alle onkosten, kunnen declaraties sneller worden verwerkt en krijgen werknemers eerder hun geld terug. Bij bedrijven die maandelijks vanaf 50 declaraties verwerken is dit al lonend en dalen de verwerkingskosten met 60%*), tegelijkertijd levert het een tijdswinst op van 70%**); de terugbetaaltermijn aan werknemers gaat van 10 dagen naar 72 uur.

Een van de Nederlandse bedrijven die gebruik maakt van het geautomatiseerde declaratiesysteem van Concur is Electrolux. "American Express is een belangrijke partner voor Electrolux en we zijn heel blij met deze samenwerking" zei Marco Helleman, Sales Division Controller en Country Holding Officer van Electrolux Home Products (Nederland) B.V. "We willen een compleet inzicht hebben in al onze reis- en representatiekosten dat nu is gebaseerd op de integratie van beide managementsystemen en hoe sterker de relatie is tussen American Express en Concur, hoe gunstiger dat is voor ons als klant."

Ook Ericsson implementeerde het systeem van Concur onlangs in Nederland. "Dit systeem geeft ons meer controle en met deze transparante kostenstructuur kunnen we direct zien wat we uitgeven en dat levert geld op" zei Ali Sadek, Ericsson's global travel and expense manager, 'de combinatie American Express en Concur is een dubbele win-win omdat werknemers sneller worden terugbetaald - waar zij eerst twee maanden op hun geld moesten wachten, hebben zij nu binnen 6 dagen hun geld terug - en wij hebben beter inzicht in onze uitgaven zodat wij betere deals kunnen sluiten met toeleveranciers, hotels en taxi's.'

Het partnership van American Express en Concur levert voor veel bedrijven nog een ander voordeel op. Met dit geautomatiseerde systeem hebben werknemers meer tijd over voor hun kerntaak namelijk 'doing business' en verliezen zij geen kostbare uren met het verzamelen van bonnetjes.

*) Aberdeen Group, Managing the T&E Lifecycle, Integrating Processes, Driving Performance, September 2008 **) Aberdeen Group, T&E Expense Management, Leveraging Data to Drive Performance, April 2008

Einde persbericht

Concur Expense
Concur Expense is marktleider op het gebied van integratie van online reisboekingen en declaratieprogramma's in een geautomatiseerd systeem/ kostenverwerkingsprogramma. Concur is wereldwijd actief in 90 landen en heeft zo'n 7.000 klanten van 50 tot 50.000 medewerkers. Zij verwerken jaarlijks meer dan 35 miljoen transacties. 50% van de huidige klanten van Concur maakt gebruik van de American Express Corporate Card.

American Express
American Express is vooral bekend geworden door de financiële diensten en producten die zij aanbiedt, zoals de American Express Kaart en American Express Travelers Cheques. American Express doet echter veel meer. Nu, anderhalve eeuw na de oorspronkelijke oprichting in 1850, geeft American Express naast de American Express Corporate Card, ook de KLM American Express Corporate Card uit, de Corporate Gold Card, de Corporate Meeting Card, de Corporate Purchasing Solutions en de Business Travel Account. In Nederland worden - sinds 1904 - de producten en diensten van American Express Travel Related Services aangeboden. American Express TRS levert een pakket van onderling afgestemde diensten op het gebied van reizen, financiën en verzekeringen. Voor meer informatie: www.americanexpress.nl/corporate



Ingezonden persbericht