Grootstedelijke allure voor Frits Philips Muziekcentrum Eindhoven


Redesign Frits Philips Muziekcentrum Eindhoven van start

EINDHOVEN, 20090625 -- Half juni werd Hypsos in Soesterberg, gespecialiseerd in 3D communicatie, geselecteerd om het Frits Philips Muziekcentrum in Eindhoven van advies- en ontwerpwerkzaamheden te dienen.

Opdracht is om het Muziekcentrum te 'updaten' tot hét Muziekgebouw van de toekomst waardoor het als hoogwaardige internationale culturele voorziening een nog prominentere functie vervult in de Brainport Zuid-Nederland: een internationale culturele ontmoetingsplaats voor burgers en bedrijven, een visitekaartje voor de toptechnologische regio Zuidoost-Nederland en een broedplaats voor creatieve en innovatieve ideeën.

Volgens Eric Simon Thomas van Hypsos, die eerder een deel van de realisatie begeleidde van de Media Experience in het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum en Heineken the City te Amsterdam, gaat Hypsos adviseren op het gebied van architectuur geïntegreerde, innovatieve, interactieve technologieën op het gebied van geluid, licht en beeld. De nadruk van het Redesign van het Muziekcentrum ligt op het interieur van het entreegebied, de zalen en de foyers. De interactie tussen het gebouw en de interactieve, innovatieve technologieën (beeld, licht en geluid) neemt een centrale plaats in bij het Redesign. Voorbeelden van mogelijke technologieën zijn interactieve way-finding, meubilair en andere interieurelementen die reageren op geluid en aanraking, geïntegreerde multimediawanden waarmee verschillende sferen kunnen worden gecreëerd en interactieve verlichting.

De ontwerpwerkzaamheden zijn gepland voor 2009, de uitvoering van de bouwwerkzaamheden voor 2009-2010.





Ingezonden persbericht