Nieuw visbedrijf voor foodservice markt

26/06/2009 13:35

Deli XL

Foodservice groothandel Deli XL en de visbedrijven ATL Fish en Seafood Parlevliet maken bekend een overeenkomst te hebben getekend, waarmee een nieuw visbedrijf voor de foodservice markt is gestart: ATL Seafood. Dit nieuwe bedrijf bundelt ervaring, kracht en marktkennis van de verschillende partners om de totale foodservice markt effectief, transparant en duurzaam te kunnen bedienen.

Volgende stap voor Deli XL

Voor Deli XL is dit de volgende stap in haar strategie om intensiever samen te werken met versleveranciers en zo de gang van product naar bord te verbeteren. In 2007 nam de groothandel een meerderheidsbelang in AGF-groothandel Verhaaren, in 2008 participeerde zij in de vleesbedrijven Van Brussel trends in meat en Van Bennekom Vlees. Dick Slootweg, algemeen directeur Deli XL: "We willen met versbedrijven efficiencyvoordelen bereiken en samenwerken om de transparantie in de keten te vergroten. Vis stond daarbij hoog op ons verlanglijstje, want we willen klanten nog exacter over de herkomst en duurzaamheid van vis informeren".

Visrokerij S.H. Meij onderdeel van nieuwe bedrijf

Alle huidige foodservice activiteiten van ATL Fish en Seafood Parlevliet worden ondergebracht in het nieuwe bedrijf, inclusief de activiteiten van de ambachtelijke visrokerij S.H. Meij. Duncan Nienhuis, oprichter van ATL Fish: "S.H. Meij staat vanouds bekend als haring- en makreelrokerij. Het bedrijf werd opgericht in 1926 en is één van de oudste visbedrijven van IJmuiden met een sterke regionale reputatie". Door deze bundeling van activiteiten verwacht ATL Seafood een sterkere positie te verwerven in de markt, waardoor zij vaker rechtstreeks van de bron zal kunnen afnemen. "Voor de transparantie in de keten, die we zo graag willen, is dit een belangrijke voorwaarde", zo laat Ab van Zetten, directielid bij Seafood Parlevliet weten.





http://www.delixl.nl




Delixl