Ingezonden persbericht


Persbericht

's Werelds eerste headsets met touchscreen

nieuwe headsets van GN Netcom: de Jabra GO 6400 en Jabra PRO 9400

Breda, 29 juni 2009 - GN Netcom kondigt vandaag twee nieuwe draadloze headset-families aan die door multi-use, eenvoudige installatie en intuïtieve bediening, onderdeel worden van het 'nieuwe bellen': de Jabra GO 6400 en de Jabra PRO 9400 serie. Dit zijn wereldwijd de eerste headsets waarvan het basisstation is uitgerust met een 2.4 inch touchscreen waarmee de headsets kunnen worden geïnstalleerd en bediend. Het kleurenscherm begeleidt de set-up door middel van animatie en tekst. Daarnaast kunnen verschillende apparaten zoals de vaste telefoon, mobiele telefoon en softphone (computer) middels het display op het basisstation worden beheerd en aangestuurd. De Jabra GO en PRO serie combineren meerdere telefoontechnieken met één headset waardoor drie gelijktijdige verbindingen mogelijk zijn en waarbij er zonder enig probleem naadloos tussen de verbonden apparaten kan worden gewisseld. Deze unieke functionaliteiten voegen een extra dimensie toe aan Unified Communications.

'Hear me, see me, touch me' is het nieuwste concept van GN Netcom en sluit perfect aan op deze nieuw ontwikkelde multi-use headsets. De Jabra GO en Jabra PRO zijn voor verschillende arbeidsomstandigheden geoptimaliseerd: de Jabra PRO serie functioneert op basis van DECT (CAT-iq) en is speciaal ontworpen voor gebruik binnen de kantooromgeving. De GO serie integreert Bluetooth en richt zich met name op gebruikers die niet kantoorgebonden zijn. De Bluetooth modellen van de Jabra GO 6400 serie hebben een verbeterde reikwijdte tot maximaal 100 meter.

'Met de Jabra GO en de Jabra PRO serie onderstrepen wij eens te meer onze pioniersrol bij de ontwikkeling van innovatieve producten,' zegt Michiel Struycken, Country Manager GN Netcom Benelux. 'In onze headsets zitten veel nieuwe technische snufjes en toch is het bedieningsconcept zo doordacht dat gebruikers deze headsets kunnen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn: telefoneren. Hierbij vormt de functie van de headset een nieuwe dimensie in Unified Communications omdat het alle spraak, of het nu via de vaste telefoon, GSM of Softphone is, samenbrengt in één apparaat.'

De Jabra GO en de Jabra PRO serie zijn vanaf september dit jaar leverbaar. De adviesprijs voor de Jabra GO 6400 serie begint bij ¤¬ 159 (excl. BTW). De Jabra PRO 9400 serie is beschikbaar vanaf ¤ 379 (excl. BTW).

Achtergrond
Bij deze nieuwe modellen draait het allemaal om 'Hear me, See me, Touch me'.


* 'Hear me'
Om een perfecte geluidskwaliteit te kunnen garanderen bij alle verschillende communicatiemogelijkheden, heeft GN Netcom bij de PRO en GO serie gebruik gemaakt van de nieuwste technieken op het gebied van akoestiek en geluidsverwerking, zoals wideband audio, Digital Signal Processors, Noise Blackout microfoons, IntelliTone en SafeTone technologie.
* De wideband audio (breedband) van 150 tot 6.800 Hertz brengt het stemgeluid luid en duidelijk over. Doordat er gebruik gemaakt wordt van een breedbandspeaker en microfoon verstaan de gesprekspartners elkaar stukken beter.
* Digital Signal Processors analyseren en regelen de inkomende geluidssignalen en zorgen ervoor dat het geluid op hetzelfde niveau blijft.
* Noise Blackout is een nieuwe microfoontechnologie welke gebruik maakt van twee microfoons om achtergrondgeluid optimaal en gericht te kunnen filteren, terwijl het stemgeluid tegelijkertijd versterkt wordt.
* De SafeTone-technologie wordt gebruikt om het gehoor te beschermen; PeakStop beschermt tegen plotselinge geluidspieken, terwijl de IntelliTone-techniek het volume reguleert waardoor regelmatige gesprekken gevoerd kunnen worden op de verschillende communicatie mogelijkheden (telefoon, GSM en Softphone) waarbij men onder het wettelijke limiet van gemiddeld 85 decibel blijft. (EU richtlijnen noise@work)


* 'See me'
Het touchscreen - 240 x 2300 pixels - biedt ondersteuning bij de installatie door duidelijke en begrijpbare pictogrammen en animaties die de set-up aanzienlijk vergemakkelijken. Het display toont het type apparaat dat gebruikt wordt, het telefoonnummer en de batterijstatus van de headset die op dat moment actief is.


* 'Touch me'
Als eerste headsetproducent heeft GN Netcom een 2.4 inch touchscreen als integraal bestanddeel verwerkt in het basisstation. Het is tegelijkertijd een oplaadstation en een intelligent bedieningscentrum. De SmartSetup assistent vervangt de handleiding door beeld en tekst. Via het touchscreen kunnen softphones, mobiele- en vaste telefoons worden beheerd en aangestuurd.

De Jabra PRO 9400 en de Jabra GO 6400 serie hebben een multifunctionele knop en een sensorveld op de headset zelf, waarmee belangrijke telefoonfuncties zoals het opnemen en beëindigen van een gesprek, het afwijzen van inkomende gesprekken, het opnieuw kiezen van een nummer en het inkomende volume kunnen worden geregeld.

###

Over GN
GN Netcom is met het merk Jabra wereldwijd marktleider op het gebied van innovatieve headsetoplossingen. Met ongeveer 1100 medewerkers en verkoopkantoren over de hele wereld ontwikkelt en produceert GN Netcom een uitgebreid aanbod aan draadloze headsets voor mobiele gebruikers, en draadloze en draadgebonden headsets voor zakelijke professionals op kantoor en in Call Centers. GN Netcom's zakelijke activiteiten omvatten ook original equipment manufacturing (OEM). GN Netcom is onderdeel van GN Store Nord A/S. Voor meer informatie kunt u terecht www.jabra.nl

Noot voor redacties

Voor meer informatie (