Ingezonden persbericht


Simpel.nl daagt uitgevers uit met prestatiegerichte promotiedeals

ANWB-Media en Sanoma Uitgevers ontvangen omzetgarantie in ruil voor nieuwe abonnees

Amsterdam, 29 juni 2009 - Simpel.nl, aanbieder van sim-only-abonnementen, biedt uitgevers slimme en prestatiegerichte promotiedeals. Hierbij betaalt Simpel.nl de uitgever voor het binnenhalen van een minimum aantal nieuwe abonnees. Dit in plaats van te betalen voor advertenties en lezersaanbiedingen. De uitgever bepaalt zelf in welke van zijn media en hoe hij Simpel.nl promoot. Op deze manier genereert de uitgever omzet, profiteren lezers van kortingen op de toch al uiterst voordelige sim-only-abonnementen van Simpel.nl, en vergroot Simpel.nl zijn klantengroep en naamsbekendheid. De sim-only-aanbieder sloot onlangs prestatiegerichte deals met ANWB-Media en Sanoma Uitgevers.

Simpel.nl is een snel groeiende aanbieder van voordelige sim-only-abonnementen via het KPN-netwerk. Abonnees kunnen kiezen uit een bel- en sms-bundel van tweeënhalf euro, vijf euro of 10 euro per maand. Opwaarderen is niet nodig, ze ontvangen elke maand nieuwe belminuten. Wanneer abonnees hun ingestelde bellimiet vóór het einde van de maand bereiken, brengt Simpel.nl ze via een sms hiervan op de hoogte. Dit maakt een abonnement van Simpel.nl ideaal voor bedrijven of ouders die controle willen houden op de belkosten van respectievelijk hun werknemers of kinderen.

Sanoma Uitgevers gaat Simpel.nl vooral promoten in bladen als Libelle, Grazia, Cosmopolitan, Story, Fancy, Mind, Nouveau, Kek Mama en Esta. De deal die Simpel.nl sloot met ANWB-Media, is onder meer van toepassing op de bladen ANWB Onderweg, Autokampioen, Oppad, Reizen, Buitenleven en Toeractief.

"Een prestatiegerichte deal als dit heeft voordelen voor beide partijen: ANWB-Media en Simpel.nl", zegt Erna Wilbrink, accountmanager van ANWB-Media. "Ik heb er alle vertrouwen in dat we door goede samenwerking en crossmediale inzet onze gezamenlijk doelstellingen kunnen behalen."

"Onze naam zegt het al: eenvoud en transparantie staan centraal in alles wat we doen. Zo is ons productaanbod duidelijk en onze klantenservice tegen lokaal tarief en hanteren we geen verplichte kredietcheck. Deze eenvoud voeren we ook door in onze promotiecontracten", zegt Vivian Butzelaar, marketing manager van Simpel.nl. "Sanoma Uitgevers en ANWB-Media spinnen garen bij deze promotionele vrijheid. In de eerste plaats zijn ze verzekerd van omzet over een periode van enkele maanden. Daarnaast kunnen ze naar wens schuiven met advertenties en lezersaanbiedingen binnen hun bladen en op hun websites. Ook wij profiteren daarvan: de uitgevers weten immers als geen ander wanneer, waar en hoe ze onze abonnementen het beste kunnen adverteren om het maximale aantal nieuwe abonnees te genereren."

Over Simpel.nl
Simpel.nl is opgericht in 2007. Sindsdien heeft dé sim-only-aanbieder van Nederland via het KPN-netwerk een sterke groei doorgemaakt. Momenteel is Simpel.nl een kleine, slagvaardige organisatie met ruim dertig medewerkers in Nederland. Het bedrijf heeft diverse activiteiten uitbesteed aan gespecialiseerde partners. Simpel.nl verkoopt mobiele abonnementen online via de eigen internetwinkel op www.simpel.nl.