Reisportal HolidayCheck passeert 1 miljoen bezoekers


BOTTIGHOFEN, 20090629 -- HolidayCheck heeft een nieuw record behaald. Met de beoordeling van een actieve user uit Stuttgart heeft de reisportal de grens van 1 miljoen hotelbeoordelingen overschreden. Vol lof schreef Jacqueline over het hotel waar zij verbleef tijdens een zakenreis in Dessau, de 39-jarige vrouw was erg te spreken over het vriendelijke personeel en de schone ruime kamers. De enige domper was de vroege sluitingstijd van de hotelbar. HolidayCheck beloont de miljoenste beoordeling met een droomvakantie naar keuze.

De als arbeidsbemiddelaar werkzame Jacqueline neemt bij het beoordelen van haar vakanties met de familie zelden een blad voor de mond. Reizen naar Frankrijk en België worden zorgvuldig voorbereid op internet, en vervolgens met kritische opmerkingen becommentarieert. Voor een groot internetpubliek schrijft zij scherpe commentaren als: "De badkamer is roestig en beschimmeld, zelfs onze zevenjarige dochter was dit opgevallen." Het kritische meisje was ook niet te spreken over de kinderclub en het restaurant. Grootste teleurstelling, na 19.30u waren er geen kindermenu' s meer te krijgen.

Veel hoteliers reageren op de kritische opmerkingen
De kritiek van de gasten blijkt veel effect te hebben. Meer en meer hoteliers reageren op de kritische stem van voormalige gasten en de informatie op HolidayCheck. Zo heeft onze winnares na een tweede bezoek aan een populair Turks vakantieoord geschreven: "Na de vele klachten van vorig jaar, waren we dit jaar aangenaam verrast. Alle kamers zijn gerenoveerd, nieuwe bedden met frisse matrassen, en een uitgebreide menukaart. Zelfs de directeur loopt door het hotel met een vriendelijk, lachend gezicht en verwelkomt de gasten. Animatie en de kinderclub van topkwaliteit! We denken erover om volgend jaar weer te gaan, we hebben er zo van genoten." Een jaar later schrijft ze een enthousiaste beoordeling met daarin zelfs de namen van de medewerkers. "...vriendelijk, attent personeel, goed eten, schoon strand, goede kinderopvang (met dank aan Mehmet en zijn team), onze klachten werden direct afgehandeld."

Actieve deelname vakantiegangers
Door dergelijke websites als HolidayCheck.nl worden vakantieaanbiedingen concreter. Internetgebruikers oriënteren zich steeds vaker op de verschillende reisportals. Bij HolidayCheck is het belangrijk dat de informatie die geboden wordt actueel, inhoudelijk, betrouwbaar en makkelijk te vinden is. Onlangs is ook de miljoenste vakantiefoto binnengekomen, helaas geen prijs, maar de actieve deelname van vakantiegangers op de vakantiewebsite draagt aanzienlijk bij tot de kwaliteit van HolidayCheck.





Ingezonden persbericht