Ingezonden persbericht


Media Alert

Nieuwe, gezamenlijke marktstrategie voor Agresso en CODA vergroot keuze en versnelt veranderingsprojecten

~ Gezamenlijke strategie adresseert 'grootste frustratie': de kosten en snelheid van verandering ~

Sliedrecht, 30 juni 2009 - Unit 4 Agresso heeft een nieuwe, gezamenlijke marktstrategie voor zowel Agresso als CODA. Deze strategie van de ERP-leverancier richt zich op 'businesses living in change' (kortweg 'BLINC'). De nieuwe marktstrategie draait om de herpositionering van zijn twee belangrijkste internationale merken, Agresso en CODA.

Ton Dobbe, Vice President voor Product Marketing bij Unit 4 Agresso, zegt: "Ons succes ligt in de wijze waarop we onze sterke kanten, expertise en ons onderscheidend vermogen combineren in de markt. Onze go-to-market-benadering is fundamenteel anders dan die van onze concurrenten. Wij segmenteren niet naar verticale markt maar naar kenmerken van een organisatie. We richten ons op iedere organisatie die gedreven wordt door dynamische veranderingen. Denk hierbij aan reorganisaties, fusies en overnames, compliance, nieuwe wet- en regelgeving of de verwachtingen van nieuwe stakeholders. Zulke veranderingen en eisen vragen om continue aanpassingen en integratie van verschillende elementen van een bedrijfssysteem."

De nieuwe internationale marktstrategie richt zich op het oplossen van de aantoonbaar grootste frustratie, namelijk de kosten en snelheid van veranderingen. Dit gebeurt vanuit twee verschillende invalshoeken:


1. Ten eerste: Dynamische organisaties die strategisch kiezen voor een homogene applicatie strategie en daarbij typisch kiezen voor een geïntegreerde enterprise resource planning (ERP) oplossing, ervaren de meeste frustraties wanneer zakelijke veranderingen na de implementatie niet tijdig en kosteneffectief kunnen worden aangepast. Oplossingen van traditionele ERP-aanbieders vragen namelijk om constante kostbare en tijdrovende aanpassingen in de software om dit soort veranderingen te ondersteunen.

"Hierin onderscheiden we ons", vervolgt Dobbe. "In tegenstelling tot traditionele ERP is Agresso Business World gebaseerd op een 'levende architectuur' (VITA). Dit is de enige architectuur op de markt die op een slimme manier data, bedrijfsprocessen, rapportages en analyses aan elkaar koppelt. Dit betekent dat wanneer op het ene gebied een verandering plaatsvindt, deze automatisch ergens anders gerepliceerd wordt en niet opnieuw op nauwkeurigheid gecontroleerd hoeft te worden. Dit bespaart tijd, geld en het ongemak dat gepaard gaat met elke verandering, zonder terug te hoeven vallen op dure, externe consultants."


2. Ten tweede: Dynamische organisaties die kiezen voor een applicatiestrategie rondom best-of-class line-of-businessoftware ervaren de meeste frustraties in de integratie van alle software. "Als direct resultaat van een scala aan oplossingen lijden organisaties steeds vaker onder grote kosten- en tijdsdruk", gaat Dobbe verder. "Dit komt door de vele en voortdurende integratie-efforts die nodig zijn om alle applicaties, ook de nieuwe, effectief samen te laten werken. Hier onderscheiden de oplossingen van CODA zich."

Dobbe vervolgt: "Door te kiezen voor CODA kunnen bedrijven hun 'best-of-class'-benadering behouden en daarnaast profiteren van de rijke functionaliteit van zijn financiële software. Met CODA's LINK-architectuur kunnen organisaties de applicaties namelijk snel en kostenefficiënt integreren. Hierbij is beduidend minder dure externe consultancy nodig dan gebruikelijk is bij andere bedrijfssystemen. Met CODA biedt Unit 4 Agresso financiële leidinggevenden een compromisloze oplossing voor applicatie-veranderingsmanagement."

"We geloven dat we met de post-implementatie agility van Agresso en de interoperabiliteit van CODA ons marktbereik kunnen uitbreiden, evenals onze positie als de wereldwijde voorkeurs-softwareleverancier van zakelijke software voor de Businesses Living in Change", sluit Dobbe af.

Organisaties die recentelijk hebben gekozen voor de veranderingondersteunende zakelijke oplossingen van Unit 4 Agresso: in Nederland Woonstad Rotterdam, in België Vlaams Instituut voor Biotechnologie en Bruxelles Formation, in het Verenigd Koninkrijk Addison Lee, engage Mutual Assurance, BVT Surface Fleet en Standard Life Investments, in Duitsland MARKANT en Dronco, in Frankrijk Acadomia, in Mozambique Conselho Municipal de Maputo, in Zweden Viking Line, in Noorwegen DOF Subsea ASA en in Noord-Amerika International AIDS Vaccine Initiative en Graham Capital Management.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Unit 4 Agresso
Unit 4 Agresso is een toonaangevende internationale producent van bedrijfssoftware voor bedrijven en instellingen. Met vestigingen in 14 Europese landen, vijf landen buiten Europa en verkoopactiviteiten in diverse andere landen werd in 2008 een omzet van ¤ 394 miljoen gerealiseerd. Het hoofdkantoor staat in Sliedrecht, Nederland. Unit 4 Agresso had aan het eind van eind 2008 3.537 medewerkers in dienst. De aandelen worden verhandeld op Euronext Amsterdam (Symbool: U4AGR).

Voor meer informatie, kijk op: www.unit4agresso.nl