Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Affiliate netwerk M4N viert zijn 10-jarige jubileum

Amsterdam, 3 juli 2009 --- Affiliate marketing netwerk M4N vierde gisteren zijn 10-jarige bestaan. Het netwerk is 10 jaar geleden opgericht met als missie het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. Na een toost met taart en champagne genoot het bedrijf gisteravond van het mooie weer tijdens een boottocht door de Amsterdamse grachten en dacht alvast na over hoe zij deze mijlpaal later dit jaar onder de aandacht gaan brengen.

Thomas Joosten: 'Mijn broer sms'te mij met het bericht: "Thomas, het hele kantoor is versierd en er is een M4N-museum ingericht, neem jij taart mee?" Toen ik op kantoor kwam viel mijn mond inderdaad open.' Deze versiering was voor de beide broers een complete verrassing. 'Het geeft aan wat ons de afgelopen 10 jaar zo gemotiveerd heeft. Een waanzinnig inspirerende en enthousiaste groep mensen om je heen geeft het gevoel alsof er in 10 jaar qua plezier niets veranderd is, alleen de aantallen affiliates, klanten, omzet en winst zijn gegroeid', glundert Joosten.

M4N heeft in zijn tienjarige bestaan meerdere stormen doorstaan en zet zijn snelle groei ook in deze recessie door. De maand juni 2009 is met een historisch hoge omzet afgesloten. M4N is uitgegroeid tot het toonaangevende affiliate netwerk in Nederland. Door altijd het koopproces van de consument te willen verbeteren, levert M4N via zijn affiliates de meest hoogwaardige bezoekers aan zijn klanten waaronder Vodafone, KPN, Wehkamp, Otto, MoneYou, SNS, Modern en vele andere.

Het jaar 1999 was voor het Amsterdamse bedrijf gedenkwaardig omdat in dit jaar de internet bubble zijn hoogtij vierde. Andere momenten werden ingegeven door bedrijven die zich wilden voorbereiden op de euro en alles op alles zette om te voorkomen dat de "00 bug" hele systemen zou platleggen. In de opeenvolgende jaren heeft M4N vele internetstart-ups failliet zien gaan. Vaak door het spatten van de bubble of in combinatie met onzorgvuldig beleid. Ook de aanslagen op 11 september in Amerika waren kenmerkend. Hierbij werd niet alleen de interneteconomie geraakt maar stortte ook de economie wereldwijd in. Ondanks dat internet bij investeerders uit de gratie was gevallen, zijn consumenten gewoon doorgegaan met online aankopen. Het echte succes van het bedrijf kwam toen het zijn eigen software www.m4n.nl eind 2002 op de markt bracht.

Nieuwe partijen als Google, Hyves, Linkedin, Salesforce.com en vele andere hebben in de tussentijd mede verder gebouwd aan wat in 1999 de nieuwe wereld heette maar nu deel uitmaakt van het gewone leven. Het gebruik van internet thuis, op het werk en onderweg op diverse (mobiele) devices is eigenlijk slechts het begin. 'Nieuwe technologie wordt op de korte termijn meestal overschat maar op de lange termijn onderschat. The fun has just begun', aldus Klaas Joosten mede-oprichter van M4N.

Video: http://www.vimeo.com/5423705

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.