Ingezonden persbericht


ArtOlive presenteert het nieuwe werk van jong talent Marleen Vogels

Marleen Vogels (Eindhoven, 1977) heeft in 2007 de studie Vrije Kunst afgerond aan ArtEZ, hogeschool voor de kunsten Arnhem. Ze behoorde tot één van de meest veelbelovende afstudeerders van de Nederlandse kunstacademies en was te zien bij ArtOlive Jong Talent '07 (Cultuurpark Westergasfabriek, Amsterdam). Knallend of ingetogen, maar altijd eenvoudig, figuratief, groot en 'superflat' zijn de doeken van Marleen Vogels. Haar werk kenmerkt zich boven alles door een proces van weglaten. Marleen begint de zoektocht naar een nieuw beeld met kleine potloodschetsen, waarin geschrapt wordt totdat alleen het essentiële overblijft en het beeld tegelijk aan kracht wint. Compositie en betekenis spelen daarbij de hoofdrol. Symbolen uit overgeleverde verhalen, religieuze teksten, films en literatuur worden door elkaar geweven en krijgen zodoende een nieuwe betekenis. Het is aan de toeschouwer om het verhaal dat verteld wordt, rond te krijgen. Hoe aantrekkelijk de doeken er soms ook uitzien, onderliggend handelen ze bijna zonder uitzondering over de donkere kant van het mens-zijn en onze samenleving. Gelaagdheid zonder lagen verf. www.marleenvogels.galerie.nl

expositie: 5 juli t/m 6 september 2009
lokatie: galerie ArtOlive, Polonceaukade 17 te Amsterdam (Cultuurpark Westergasfabriek) OPENING: ZONDAG 5 juli 15:00 - 17:00u

De grootste online galerie van Nederland

Inmiddels heeft ArtOlive een bestand van ruim 65.000 originele kunstwerken van meer dan 4.500 professionele kunstenaars opgebouwd. Van jong talent tot gevestigde namen. De collectie bestaat niet alleen uit schilderijen, maar ook uit sculpturen, fotografie, keramiek, grafiek, nieuwe media kunstwerken en nog veel meer. De kunstwerken die ArtOlive aanbiedt zijn beschikbaar voor huur en/of koop en direct online te bestellen via www.galerie.nl. ArtOlive bezorgt het kunstwerk gratis op elk gewenst adres in Nederland. Wil je een werk eerst zien, dan krijg je het vrijblijvend op zicht.


* * * *