Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Mary Hessing hoofdredacteur Eigen Huis & Interieur en More Than Classic

Hoofddorp, 7 juli 2009 - Sanoma Uitgevers benoemt Mary Hessing als hoofdredacteur van Eigen Huis & Interieur en More Than Classic. Hessing, nu nog adjunct-hoofdredacteur van Libelle, volgt Irma Goedemondt op die recent afscheid nam.

Mary zal op 15 september beginnen in haar nieuwe functie. Tot die tijd fungeert adjunct José Molenaar als hoofdredacteur a.i.. Mary is 41, woont samen en heeft drie dochters. Mary heeft de opleiding Modevormgeving aan de Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem gedaan (o.a. de post-academische opleiding). Vanaf 1991 is zij haar eigen bureau gestart en heeft in de interieur- en modewereld diverse activiteiten ontplooid. Zij werkt vanaf 2000 bij Sanoma Uitgevers. Ze begon als redactiemanager line- en brand extentions bij Libelle en in 2006 werd zij adjunct- hoofdredacteur van Libelle.

Waardige opvolger
Mary: "Ik woon, jij woont, wij wonen, maar wonen we met smaak? Dat is de uitdaging. Ik heb er zin in! Over veel titels heb ik gefantaseerd maar over Eigen Huis & Interieur en More Than Classic heb ik nooit durven dromen. Irma Goedemondt ís Eigen Huis & Interieur en More Than Classic! Ik ga ervoor een waardige opvolger te zijn en laat me daarbij inspireren door Diana Vreeland: 'The rules of good taste are bendable as long as you do it with style!'"

Creativiteit en kennis
Uitgever Ard Siekerman is zeer verheugd de veelzijdige Hessing te kunnen benoemen in deze functie. "Voor het aansturen van Eigen Huis & Interieur en More Than Classic is een grote mate van creativiteit en kennis van de wereld van het interieur noodzakelijk. En ook een schat aan bladenmaakervaring, commerciële affiniteit, veel managerskwaliteiten en de kunde om twee diverse merken en doelgroepen te kunnen scheiden. Mary heeft al deze kwaliteiten in huis."

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht