Ingezonden persbericht


Take off ParaGamesBreda! sms-actie bij Koninklijke Luchtmacht

BREDA, 9 juli 2009 - Tijdens een bijeenkomsst van ParaGamesBreda! bij de Koninklijke Luchtmacht op woensdagavond 8 juli, presenteerde mobiele technologieprovider CM haar nieuwe sms-campagne. De campagne is opgezet om meer naamsbekendheid te genereren onder het publiek voor dit grote internationale sportevenement, waaraan ruim 2.000 sporters met een lichamelijke functiebeperking in 23 officieel erkende sporten deelnemen.

De sms-actie werd geopend door kolonel Rijling van de Koninklijke Luchtmacht, wethouder van Sport en Recreatie Pieter van Yperen, oud-profvoetballer en oud-NAC-trainer Ton Lokhoff, ParaGamesBreda! bestuursvoorzitter John van Ierland en Willem Otting van de sponsorcommissie. Na het woord PARAGAMES naar het nummer 3669 te hebben gestuurd, ontvingen zij een sms als bedankje. Rowena de Jonge, PR & Communicatie Coördinator bij CM, gaf een toelichting: 'Per ingestuurd sms'je ontvangt de verzender eenmalig een bedankberichtje van ¤1,50 terugg op de mobiele telefoon. Wanneer iemand een PARAGAMES-sms stuurt naar de stichting, maakt hij of zij automatisch kans op een mooie prijs, aangeboden door andere sponsoren, partners of vrienden. Tijdens de afsluiting van het evenement op zondag 11 oktober 2009 zullen de prijswinnaars via een oproep op hun mobiele telefoon worden bekendgemaakt.'

Van het ontvangen sms-berichtje gaat ¤1,00 rechtstreeks naar de stichting. Het resterende bedrag bestaat uit kosten voor de mobiele operatoren. Jeroen van Glabbeek, CEO van CM, die zelf zijn sms-platform kosteloos ter beschikking stelt voor goede doelen als ParaGamesBreda! en Right To Play, vindt dat donatie per sms meer zou moeten opleveren voor de stichtingen. Van Glabbeek legt uit: 'Ik pleit al jaren bij de Nederlandse mobiele operatoren om milder te zijn met inhoudingen wanneer het om goede doelen-sms gaat. Het ziet ernaar uit dat KPN hier binnenkort gehoor aan gaat geven en voor deze specifieke situaties hoger gaat uitbetalen. Dit is positief nieuws voor de goede doelenbranche.' De oprichter van CM, het voormalige ClubMessage, hoopt dat de overige mobiele operatoren dit goede voorbeeld snel zullen volgen.

Het bestuur van ParaGamesBreda! is blij met de aangeboden sms-campagne van CM. Voorzitter John van Ierland vertelt: 'Bij de vorige editie van ParaGamesBreda! werd er ook een sms-actie gehouden. Wij kregen hiermee veel positieve reacties, maar wij hadden een hogere respons via sms verwacht. Met de nieuwe opzet denk ik dat de drempel om te sms'en nu is weggehaald.'

ParaGamesBreda! zal plaatsvinden van 8 tot en met 11 oktober 2009 in Breda. Meer informatie is te vinden op de website www.paragamesbreda.eu ************************************* Einde persbericht *****************************************