Chatdesk: zakelijk chatten in professionele handen


Chatleverancier Livedesk en contactcenter Chatteam starten samenwerking

AMSTERDAM, 20090709 -- Goed nieuws voor bedrijven die live webchat willen aanbieden aan hun online bezoekers, maar daarvoor geen medewerkers kunnen of willen vrijmaken. Samen bieden chatleverancier Livedesk en contactcenter Chatteam hun een voordelige, effectieve totaaloplossing: Chatdesk.

Uit diverse onderzoeken blijkt dat chat één van de meest beloftevolle communicatievormen is tussen bedrijven en klanten, vooral dankzij de laagdrempeligheid en doeltreffendheid van dit kanaal. Ook in Nederland willen steeds meer bedrijven chatten met hun klanten: het verhoogt hun omzet en verbetert het niveau van hun klantenservice. `We zien dat de interesse bij MKB'ers groeit, zelfs nu de zaken voor hen wat moeilijker lopen', zegt Ferry Wolswinkel, directeur van Livedesk, leverancier van communicatiesoftware. `Die belangstelling is makkelijk te verklaren: in turbulente tijden is de roep om transparantie en directheid bij de klant groot. Live webchat is het meest transparante en directe kanaal voorhanden.'

Grootste hindernis: het bemannen van een chatapplicatie kost tijd en geld. `Uitbesteden is vaak een goedkopere optie, maar dat was tot voor kort onmogelijk', zegt Jeroen voor 't Hekke, directeur van Chatteam. `Wij zijn één van de eerste contactcenters gespecialiseerd in chat. Onze medewerkers doen niets anders dan dat. De samenwerking met Livedesk stelt ons in staat onze diensten nog gerichter aan te bieden.' Wie de diensten van Chatdesk afneemt, hoeft zich nauwelijks meer te bekommeren om de chatgesprekken zelf: de software wordt gefaciliteerd door Livedesk, de dienstverlening door Chatteam. Prijzen zijn na te vragen bij Livedesk of Chatteam, want elk chatproject is maatwerk.

Over Livedesk
Livedesk, opgericht in 2007, levert intelligente webchatapplicaties aan het MKB. De software ontwikkeld door Livedesk optimaliseert het contact met webbezoekers en is 100% webbased, toegankelijk zonder enige download of plugin. Met de chatapplicatie van Livedesk verhogen bedrijven als iZio Verzekeringen, Vegro Thuiszorgwinkels en Besteltickets.com zowel hun online conversieratio als hun klanttevredenheid. In combinatie met live chat zijn diverse toepassingen mogelijk, van gezamenlijk navigeren (co-browsing) tot live video (webcam). Meer informatie vindt u op www.livedesk.eu.

Over Chatteam
Chatteam, opgericht in 2009, is een contactcenter toegelegd op live business chat. De daarvoor speciaal getrainde medewerkers worden ingezet als servicedesk en voor de actieve verkoop van producten en diensten, structureel of actiematig. Door bezoekers te volgen en hen pro-actief te benaderen, stijgt niet alleen de klanttevredenheid, maar neemt ook de omzet toe. Dankzij de ruime inzetbaarheid van Chatteam verhogen bedrijven bovendien hun online beschikbaarheid. Meer informatie vindt u op www.chatteam.nl.

Een online versie van dit persbericht vindt u op tinyurl.com/chatdesk.