Grolsch NV
Enschede, 9 juli 2009

Grolsch roept consumenten op eigen koeltips te filmen

- Ingezonden filmpjes in KOEL-commercial van Grolsch -

Bierbrouwer Grolsch roept de hulp in van de consument in de strijd tegen lauw blikbier. Het KOEL-offensief van Grolsch, waarmee de bierbrouwer de consument deze zomer helpt aan heerlijk koud blikbier, krijgt daarmee een interactief vervolg. Consumenten kunnen hun eigen koeltips voor bier in de vorm van een filmpje plaatsen op www.youtube.com/grolschkoeltips. Grolsch biedt de consument hiermee één centrale plek met tips voor het koelen van blikbier. De beste koeltip-filmpjes worden als onderdeel van een Grolsch commercial uitgezonden op Discovery Channel. Consumenten maken dus kans hun eigen filmpje terug te zien op TV!

Geïnspireerd door Mythbusters en Brainiac

Op www.youtube.com/grolschkoeltips staan diverse spraakmakende filmpjes rondom het thema 'hoe koel jij je bier?'. Grolsch heeft hiervoor GeenStijl en Videostrip (Campus TV en Studenten TV) uitgedaagd ludieke filmpjes te maken. Zo worden onder meer skydiven, stikstof en kilometers verlengsnoer gebruikt om blikbier te koelen. Ook kan men hier zelf filmpjes met de meest originele koeltips uploaden.

Via Discovery Channel worden consumenten opgeroepen hun eigen koeltip te filmen en te uploaden. De beste filmpjes maken kans op leuke prijzen, waaronder een super koele koelkast. De ultieme prijs is natuurlijk de uitzending van het desbetreffende filmpje als onderdeel van een Grolsch TV-commercial op Discovery Channel!

Grolsch zet haar KOELtip-platform youtube.com/grolschkoeltips in de spotlights via Discovery Channel en online campagnes op Hyves en MSN. Daarnaast zullen ook GeenStijl en Videostrip op geheel eigen wijze de nodige aandacht besteden aan youtube.com/grolschkoeltips.

KOELalarm

Voor consumenten die zeker willen weten dat ze tijdig over een koel blikje bier kunnen beschikken, biedt Grolsch naast de Koeltips ook het KOELalarm. Deze gadget kan via www.grolsch.nl worden gedownload en maakt melding op het moment dat de blikken Grolsch koel gezet moeten worden.

Altijd en overal koud blikbier

Het platform met koeltips op youtube.com/grolschkoeltips en het Koelalarm maken deel uit van de Grolsch KOEL-campagne. Met KOEL biedt Grolsch de consument deze zomer verschillende oplossingen om blikbier heerlijk koud te houden. Zo zijn alle Grolsch blikken voorzien van een Koelmeter, zijn er Koeltips opgenomen op de blikverpakking en reist Grolsch door Nederland met de Koelservice waar lauwe blikjes bier - ongeacht welk merk - omgeruild kunnen worden voor een koel blikje Grolsch. Dit KOEL-offensief past binnen de missie van Grolsch om iedereen altijd en overal te kunnen laten genieten van kwaliteitsbier.

De KOEL-campagne loopt tot september en is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau DDB Amsterdam, mediabureau Initiative/digilogue en met De-construct, bureau voor digitale communicatie.