De eternalmoonwalk van Studio Brussel blijft records breken.

10/07/2009 18:14

Mortierbrigade

Precies één week geleden lanceerde Studio Brussel eternalmoonwalk.com als ultieme eerbetoon aan Michael Jackson. Vandaag heeft de site de kaap van 1 miljoen unieke bezoeken gehaald, en elke minuut komen er nog duizenden bij.

De site, gecreëerd en gerealiseerd door reclamebureau mortierbrigade en webdesigners Group 94, heeft uitgebreid het journaal gehaald in België, Nederland, de USA, Brazilië, Australië, Colombia, Mexico, de UK, Argentinië, Japan, Frankrijk, ...

Duizenden bloggers praten erover, Britney Spears en Justin Timberlake hebben 'm op hun homepage staan.

Hij wordt wereldwijd door toonaangevende mediamensen gequote als hét ultieme voorbeeld van User Generated Content, Community Building en online succes.

De site wordt algemeen beschouwd als het meest geniale eerbetoon aan Michael Jackson.

Ongeveer 1 op 50 Vlamingen heeft de site bezocht en ondertussen kent de hele wereld nu dé Vlaamse muziekzender Studio Brussel.

Nog een paar cijfers:

- De site was zondag, maandag en dinsdag het meest getwitterde onderwerp ter wereld (bron: twitturly.com)

- Meer dan vijfduizend mensen uit maar liefst meer dan 200 landen hebben hun moonwalk ingestuurd.

- De moonwalk zelf is ondertussen al ettelijke kilometers lang.

- Op google zijn er zo'n 100.000 resultaten.

Enkele links:

http://www.thepittsburghchannel.com/video/19990530/index.html

http://www.bbc.co.uk/mundo/cultura_sociedad/2009/07/090709_0036_jackson_moonwalk_tributo_jrg.shtml

http://www.bbv-net.de/public/article/kultur/michael_jackson/729704/Weltweiter-Moonwalk-fuer-Michael.html

Contacpersoon: VRT, Peter Claes, 0032 476 66 98 46

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel