FloraHolland


+ Overzicht benaderde softwareleveranciers

Ervaringen met gewijzigde fustprocedure

BLEISWIJK (13 juli 2009) - Sinds 1 juli is de innameprocedure op FloraHolland Bleiswijk voor fust gewijzigd. De belangrijkste wijziging is dat de klant zelf de fustbon schrijft en een handtekening voor akkoord zet. Door het creëren van een officieel overdrachtsmoment bij de inname en uitgifte van fust, wil FloraHolland Bleiswijk zowel klant als medewerker beschermen tegen onjuist gebruik van de logistieke middelen.

Door de klant zelf de fustbonnen te laten schrijven en een handtekening voor akkoord te laten zetten, heeft FloraHolland Bleiswijk de procedure verscherpt. Veel klanten dragen op een positieve manier bij aan de nieuw ingevoerde fustprocedure. Op een paar verbeterpunten na, is FloraHolland Bleiswijk dan ook tevreden over het verloop.

Nog niet alle klanten voorzien de fustbon van een handtekening. Harrie Luijs, teamleider Serviceprocessen: "Klanten roepen wij graag op om hier opmerkzaam op te zijn, want zonder handtekening kan het fust niet worden ingenomen. Om onze klanten te ondersteunen bij het invullen van de fustcodes, staan op alle meermalige FH containers/fusten, met uitgezonderd van de grijze bakken, de fustcodes in het plastic gegraveerd."

De procedure blijkt nog niet volledig ingedekt te zijn tussen 05.00 en 06.00 uur. Na de vakantieperiode zal hiervoor naar een oplossing worden gezocht. Doordat klanten de gegevens al hebben ingevuld, voordat ze aan de balie komen, is de balie nu drukker dan voorheen op bepaalde momenten, maar is de doorstroming ook een stuk sneller.

Heeft u vragen over de fustprocedure? Stel uw vraag aan een van de medewerkers van de afdeling Serviceprocessen! Zij staan u graag te woord.