Ingezonden persbericht


Persbericht

De Goudse kiest voor Customer Data Integration oplossing van Human Inference

Centraal klantbeeld van strategisch belang voor verzekeraar

Arnhem, 14 juli 2009

De Goudse verzekeringen heeft voor de Customer Data Integration oplossing van Human Inference gekozen. De verzekeraar uit Gouda gaat de oplossing inzetten om een centraal en eenduidig klantbeeld te creëren. Voor Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, heeft de overeenkomst een bijzondere tintje: De Goudse was de eerste klant van Human Inference en kiest nu als een van de eersten voor Customer Data Integration.

"De Goudse vindt het van strategisch belang om de klant centraal te stellen en een optimale klantenservice te bieden. Een eenduidig en centraal klantbeeld is daarvoor cruciaal. De oplossing van Human Inference stelt ons in staat om een 'parapludatabase' met zogenaamde 'Golden Records' te creëren waarin ontdubbelde, geactualiseerde en complete klantgegevens staan. Wij kiezen weer voor Human Inference omdat zij de kennis en ervaring hebben om pragmatisch en succesvol bestaande gegevensbronnen en -processen te combineren tot één centraal klantbeeld. Bovendien zijn wij zeer content met de producten en service van Human Inference", zegt Rob Slagboom, Directeur Informatievoorziening van De Goudse.

Sabine Palinckx, CEO van Human Inference: "Wij zijn er trots op dat De Goudse nu al 23 jaar met ons samenwerkt en Human Inference ook voor hun toekomstige ontwikkelingen inzet. Centraliseren van klantgegevens is onmisbaar in een tijd waar risicomanagement, efficiency en selfservice een steeds belangrijker rol spelen. Dat De Goudse er juist in deze economische situatie voor kiest om dit project op te starten geeft niet alleen het belang van een centraal klantbeeld aan, maar ook dat De Goudse er vertrouwen in heeft om op korte termijn de investering in deze oplossing terug te verdienen."

Rob Slagboom, Directeur Informatievoorziening van De Goudse (links) en Sabine Palinckx, CEO van Human Inference (rechts) tekenen de overeenkomst.

Over Human Inference
Human Inference levert oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens verbeteren en vervuiling van bestanden voorkomen. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis.

Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere De Goudse Verzekeringen, AEGON, Allianz, ANWB, Achmea, Informa, Ministerie van Justitie, Essent, ING, KPMG, KPN, SenterNovem, De Telegraaf, MesseMünchen en Wehkamp. Voor meer informatie: www.humaninference.com