Hoteltester nu ook in Tsjechië en Zweden


BOTTIGHOFEN, 20090714 -- Na het grote succes van HolidayCheck in Nederland, is de reisportal nu ook in Tsjechië en Zweden van start gegaan. Vanaf nu kunnen Tsjechische en Zweedse vakantiegangers die liever niet voor verrassingen komen te staan terecht op HolidayCheck.cz en HolidayCheck.se.

Waarom Tsjechië & Zweden?
De Tsjechische toerismesector ontwikkelt zich de laatste jaren sterk. Een reden daarvoor is dat er door de toelating tot de EU meer geld wordt geïnvesteerd in toerisme. Volgens de EVD (Economische voorlichtingsdienst) stijgt sinds 2002 het aantal buitenlandse toeristen en daarmee de omzet. Een andere reden is dat bijna alle buitenlandse en binnenlandse toeristen tijdens hun vakantie in Tsjechië in hotels en pensions verblijven. Een interessante markt voor HolidayCheck.

Zweden zijn net als Nederlanders enorm reislustig. De internationale platformen ontvangen aanmerkelijk veel Zweedse unique visitors, voornamelijk HolidayCheck.com. Bovendien blijkt Zweden ook steeds populairder te worden onder vooral Europese vakantiegangers. Toerisme is de vierde voornaamste bron van inkomsten in Zweden. De nationale munt is in waarde gedaald ten opzichte van de euro en daardoor is de vakantie een stuk voordeliger. Wellicht voor Zweden een reden om in eigen land op vakantie te gaan. Wat is er nu niet betrouwbaarder dan een hotelbeoordeling van de expert zelf.

De afdeling internationaal bestaat uit 30 personen, Tsjechië en Zweden zijn hierin ook vertegenwoordigd. De deskundigen kunnen de gebruikers ondersteunen met eventuele problemen. Zo kan HolidayCheck zich specifiek richten op de vakantiegangers uit Tsjechië en Zweden.

Europese uitbreiding
HolidayCheck is een Zwitserse onderneming die na succesvolle introducties in Nederland en vooral Duitsland, nu de rest van de wereld wilt bestormen. De website voor hotelbeoordelingen kent ondertussen een Poolse, Spaanse, Russische, Italiaanse, Engelse en Franse variant. In totaal worden er nu 13 landen bediend in 10 talen.

"Het succes van onze Europese platformen toont de enorme behoefte van de consument voor de kwaliteit en transparantie bij het boeken van pakketreizen. Vooral in economisch moeilijke tijden willen reizigers de juiste keuze maken voor hun geld. En dit is in de toekomst, ook weggelegd voor vakantiegangers uit Tsjechië en Zweden," aldus Friedrich von Scanzoni, directeur HolidayCheck internationaal.

HolidayCheck biedt een schat aan informatie over bestemmingen en hotels. Momenteel zijn er meer dan één miljoen beoordelingen van meer dan 68.000 hotels in 212 landen in de database. Daarnaast zijn er ook één miljoen particuliere vakantiefoto's, die dé perfecte aanvulling zijn op de glossy foto's in de reiscatalogi.

HolidayCheck AG





Ingezonden persbericht