Leenart & Heemskerk fuseert met The Talent Factory


Per 1 juli 2009 zijn Leenart & Heemskerk en The Talent Factory gefuseerd tot één bedrijf dat de naam L&H gaat dragen

NIEUWEGEIN, 20090716 -- De nieuwe organisatie is een top 5 speler in de Nederlandse facilitaire contact center branche en bovendien dé marktleider op het gebied van commercieel klantcontact en fondsenwerving voor charitatieve instellingen. Daarnaast is L&H een speler van formaat voor resultaatgerichte customer service. Per jaar behandelt L&H voor haar opdrachtgevers ruim 20 miljoen klantcontacten via de telefoon, email, post, chat, op straat, evenementen en aan huis.

De nieuwe organisatie is een top 5 speler in de Nederlandse facilitaire contact center branche en bovendien dé marktleider op het gebied van commercieel klantcontact en fondsenwerving voor charitatieve instellingen. Daarnaast is L&H een speler van formaat voor resultaatgerichte customer service. Per jaar behandelt L&H voor haar opdrachtgevers ruim 20 miljoen klantcontacten via de telefoon, email, post, chat, op straat, evenementen en aan huis.

"Wij hebben gekozen voor deze fusie omdat wij gezamenlijk een sterkere positie innemen in deze dynamische branche," zegt Robbert Heemskerk, algemeen directeur van L&H. "We hebben eerder al een aantal branchegenoten in het customer service segment overgenomen. De fusie met The Talent Factory zorgt voor verbreding van onze managementlaag. Dit maakt het voor ons mogelijk om nieuwe producten en diensten te blijven ontwikkelen, en onze focus op kwalitatief hoogstaande resultaten voor onze opdrachtgevers verder te verscherpen."

Patrick Jordens, commercieel directeur van L&H: "Als bestuurslid van de DDMA ben ik nauw betrokken bij de wijzigingen in wet- en regelgeving die per 1 oktober aanstaande van kracht worden binnen onze branche. Er wordt algemeen verwacht dat dit de nodige impact zal hebben op de kanaalstrategie van adverteerders. Wij hebben de kennis in huis om onze opdrachtgevers te adviseren wat dit voor hen inhoudt. Onze nieuwe organisatie biedt daarnaast een breed pallet aan diensten. Bovendien zorgt de schaalgrootte, kennis en expertise ervoor dat we een volledige multichannel strategie kunnen ontwikkelen en uitmuntend kunnen uitvoeren."

L&H telt meer dan 1.700 medewerkers en heeft contactcenters in Nieuwegein, Rotterdam, Haarlem, Zoetermeer, Utrecht, Zwolle en Willemstad op Curaçao. Het hoofdkantoor van L&H is gevestigd in Nieuwegein. De directie van L&H wordt gevormd door Robbert Heemskerk, Patrick Jordens, René Oldenbeuving, Bart van Veen en Michel Scheidt.

Over Leenart & Heemskerk
Leenart & Heemskerk is sinds 1994 specialist in multichannel klantcontact. Vanuit meerdere kleinschalige contactcenters in Nederland ondersteunt Leenart & Heemskerk met circa 900 medewerkers diverse toonaangevende organisaties bij de uitvoering van klantcontact op het snijvlak van marketing, sales en service. Hiermee realiseerde het bedrijf in 2008 een omzet van 16 miljoen euro. Leenart & Heemskerk is zesvoudig prijswinnaar van de prestigieuze Telesales Team Trophy, de jaarlijkse prijs voor het beste sales contactcenter van Nederland, en is onderscheiden met de Nationale Contact Center Award in de categorie Social Responsibility. Leenart & Heemskerk is aangesloten bij VCN en is reeds meerdere jaren Quality Member van branchevereniging WGCC.

Over The Talent Factory
The Talent Factory is sinds de oprichting in 2000 uitgegroeid tot een gerenommeerde dienstverlener op het gebied van sales en training. Het bedrijf telt ruim 800 medewerkers en heeft vestigingen in Nederland en op Curaçao. The Talent Factory realiseerde in 2008 een omzet van 13 miljoen euro en was de afgelopen 2 jaar prijswinnaar van de Telesales Team Trophy. De organisatie is CEDEO gecertificeerd voor haar trainingsactiviteiten, voert het DDMA keurmerk en is tevens Quality Member van de WGCC.

Leenart & Heemskerk