Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ventus kiest Lubbers & De Jong voor pr-activiteiten

Heerenveen, 17 juli 2009 - Ventus, een innovatieve dienstverlener en kennissourcer op het gebied van Information & Finance, heeft het Amsterdamse bureau Lubbers & De Jong ingeschakeld om de pr-activiteiten in Nederland te verzorgen.

Ventus adviseert, detacheert en realiseert projecten voor overheids- en non-profitorganisaties en het (inter)nationale bedrijfsleven. De specialisten, de zogenaamde Executives, bieden kennis, daadkracht en jarenlange ervaring en helpen organisaties met project- en procesmanagement, IT- & Finance-implementaties, strategie-implementatie en het inrichten en voeren van de regie bij sourcing. Tevens adviseren de Executives bedrijven bij het optimaliseren van hun prestaties door bijvoorbeeld de continuïteit van IT-diensten te waarborgen, efficiëntie te verbeteren en risico's te beperken. Ventus ontwikkelde hiervoor een aantal innovatieve methoden, zoals een strategisch sourcingraamwerk en een Agile Ventus Scrum.

Flip Houtman, directeur van Ventus, is blij met de samenwerking. 'Gekscherend noemen wij ons wel het best bewaarde geheim in dit werkveld. Het is tijd dat daar verandering in komt.' Over de markt en de positie van Ventus zegt Houtman: 'Juist in tijden waarin bedrijven hun efficiëntie willen verhogen, kosten besparen, en zich richten op hun kerntaak hebben zij behoefte aan ervaren en specialistische kennis. Wij verwachten de komende tijd te groeien met 100 procent.

Lubbers & De Jong gaat zich bezighouden met de naamsbekendheid en het juiste imago voor Ventus. 'Ventus is een erg interessante partij in de markt voor managementadvies en uitvoering', aldus Peter Keijzer, managing director van Lubbers & De Jong. 'Voor snelle en gedegen managementbesluitvorming is kordaat handelen geëist. De onafhankelijke functionaris kan dat nu eenmaal beter, efficiënter en duidelijker uitvoeren: de traditionele arbeidsverhoudingen lijken uitgewerkt', zegt Keijzer. Door middel van pr 2.0 beoogt het bureau de interactie met de markt en doelgroep te vergroten om zodoende de naamsbekendheid te verhogen en het juiste imago te communiceren.