Bellissima lanceert accessoirelijn


LANDSMEER, 20090721 -- Bellissima komt met een eigen accessoirelijn. Het damesmodelabel staat voor een vrouwelijke en comfortabele lifestyle. Met de lancering van een uitgebreider modegerelateerd aanbod kan hier meer inhoud aan worden gegeven. Bovendien voorziet het damesmodelabel nu in meerdere behoeften van de modeliefhebbende vrouw.

De accessoirelijn bestaat onder andere uit een trendy, modieuze en vrouwelijke tassenlijn. De tassen worden speciaal ontworpen voor Bellissima en in Italië gemaakt. Alle tassen zijn van hoogwaardige kwaliteit, en de lijn bestaat met name uit echt leren tassen. Daarnaast komen ieder seizoen een aantal tassen van canvas die aansluiten bij thema's uit de collectie, in actuele stoffen en designs.

Therissa Heijn-Hu, Manager Accessoires bij Bellissima is verheugd: `Vrouwen vinden het leuk om accessoires te hebben die perfect aansluiten bij hun mood en de kleur van de kleding. We zijn dus blij dat we nu bij deze behoefte kunnen aansluiten met een eigen accessoirelijn. De tassen hebben het unieke Bellissima-gevoel. Ze zijn te herkennen aan de twee bekende Bellissima-hartjes die eraan hangen en niet te vergeten de verfrissende Bellissima-voering. Dat maakt de tassen zeer uniek, maar ook zeer betaalbaar. Zoals gebruikelijk geldt bij Bellissima een goede prijs-kwaliteitverhouding. Dat zullen onze retailers en de consument snel ervaren!'

Prijzen van niet-leren tassen variëren van ¤69,90 tot ¤89,90. De hoogwaardige leren tassen zijn beschikbaar vanaf ¤139,- tot een maximum van ¤200,-. Therissa: `We werken direct samen met de leerindustrie in Italië. Hierdoor worden een aantal schakels, zoals een agent of importeur, weggelaten. Dat maakt het mogelijk dat we deze tassen van hoogkwaliteit leer aanbieden tegen betaalbare prijzen.'

Eind juli kunnen Bellissima's partners (de retailers ) de tassen bestellen, wanneer zij ook de Spring Collection 2010 inkopen. Consumenten kunnen vanaf half januari 2010 een Bellissima-tas aanschaffen. Zowel de tassenlijn als de Spring Collection 2010 zijn te bezichtigen in de stand van Bellissima op de Modefabriek, de modevakbeurs die op 26 en 27 juli plaatsvindt in de RAI in Amsterdam.

De lancering van de accessoirelijn is een tastbaar resultaat van de nieuwe koers die Bellissima vaart sinds de succesvolle overname door VANAD Fashion, die eerder dit jaar bekend werd gemaakt. Onder de nieuwe vlag sprak Bellissima ambitieuze groeidoelstellingen uit, waar de introductie van de accessoirelijn een bijdrage aan moet leveren.

Over Bellissima:
Bellissima is eind jaren zeventig opgericht door mevrouw W. Beckers, en is in 1999 door een drietal personen, waaronder haar zoon Ron Beckers, overgenomen. Sinds april 2009 heeft VANAD een meerderheidsbelang in de onderneming, en zijn een aantal veranderingen in de bedrijfsstrategie doorgevoerd. Zo wordt onder andere een groot deel van de collectie nu in het eigen productiecentrum in Hangzhou, China, geproduceerd. Dankzij het eigen productiecentrum kan Bellissima efficiënter, flexibeler en sneller produceren en daarmee hun klanten beter bedienen. Bellissima wordt in ongeveer 200 winkels in Nederland en evenveel winkels in het buitenland verkocht. Sinds 2004 produceert Bellissima alleen voorverkochte orders. Een impressie van de collectie vindt u op www.bellissima.nl.

Over VANAD:
VANAD Group is een investeringsmaatschappij met technologische wortels, dat haar blik de afgelopen jaren ook naar andere sectoren verbreedde. Sinds 2008 is het bedrijf ook actief in het ontwerp en de productie van kleding onder de naam VANAD Fashion. In China (Hangzhou) heeft VANAD Fashion een eigen ontwerp- en productiecentrum waar kleding wordt geproduceerd voor verschillende opdrachtgevers, maar ook voor onze eigen labels Color Sprinkles en Bellissima. De overige bedrijven binnen de VANAD Group richten zich op Business Process Outsourcing (BPO), IT Outsourcing (ITO), Business Consultancy, Managed Services en Telecom oplossingen. De bedrijvengroep is met zo'n 1.000 medewerkers [700 FTE's] wereldwijd actief in onder meer de gezondheidszorg, transport & logistiek, telecom, financiële dienstverlening, mode en hotellerie. Meer informatie over VANAD vindt u op www.vanadgroup.com





Ingezonden persbericht