Ingezonden persbericht


Persbericht

Maarsbergen, 24 juli 2009

IK HEB HET!
NIEUWE CAMPAGNE EREDIVISIE LIVE VAN START

Vrijdag 24 juli, precies één week voorafgaand aan de aftrap van het nieuwe Eredivisie seizoen, start een nieuwe nationale reclamecampagne van voetbalzender Eredivisie Live. In de campagne zijn een groot aantal Eredivisievoetballers te zien die `het hebben'.

Vele gezichten uit de Eredivisie werken mee aan de nieuwe campagne: 16 spelers en 2 hoofdtrainers maken hun opwachting. Te zien zijn onder anderen Kenneth Perez, Ibrahim Afellay, Stijn Schaars, Mario Been, Luis Suarez en Gerald Sibon. En natuurlijk mag ook bondscoach Bert van Marwijk niet ontbreken. De campagne zal zijn weg vinden op TV, radio, print en online. De nieuwe commercial is te bekijken op www.eredivisielive.nl.

Over de campagne
Het is datgene dat voetballers en fans met elkaar gemeen hebben. Dat hen bindt, bezig houdt en wat gedeeld wordt met vrienden en familie. Het is de liefde voor het spel en de spanning van de Eredivisie. Het is een passie voor voetbal! En daarom hebben zij Eredivisie Live, om dat gevoel geen moment te hoeven missen.

Het concept is ontwikkeld door TBWA\Brand Experience Company. De nieuwe TV commercial werd geregisseerd door Johan Kramer. Hij regisseerde eerder onder meer ook een grote voetbalcampagne voor Adidas en maakte de vermaarde




documentaire The Other Final (2002). Hierin speelden de twee laagst geklasseerde

landen van de FIFA wereldranglijst, Bhutan en Montserrat, hun eigen 'finale'.

Eredivisie Live
Eredivisie Live is het eigen live voetbalkanaal van de Eredivisie clubs en Endemol, voor iedereen in heel Nederland te ontvangen. Van de clubs en voor de fans. Iedere speelronde van de Eredivisie worden hier alle wedstrijden live uitgezonden, gepresenteerd door de vaste gezichten Jan Joost van Gangelen en Humberto Tan. De focus van de uitzendingen ligt op de speelrondes in het weekend, maar naast de live wedstrijden is er op Eredivisie Live ook veel extra's te zien. Alle samenvattingen uit de Eredivisie, Jupiler League en Eredivisie vrouwen. De mooiste doelpunten, Club TV, documentaires over de grootste clubs in de wereld, Real Madrid TV en drie keer per week een vers `Eredivisie Magazine' met het laatste nieuws van en over alle clubs. 'De Ballen' is het enige echte voetbalprogramma speciaal voor kids, dat laat zien dat voetbal niet alleen leuk is maar ook leerzaam en een goede manier om te bewegen. Naast de uitgebreide berichtgeving rondom de Eredivisie is er doordeweeks bovendien regelmatig rechtstreeks internationaal topvoetbal te zien uit de UEFA Europa League.




Ingezonden persbericht